
נכתב במקור על ידי
הפילוסוף
אמת ויציב!
וכמו שכבר כתבתי לך את זה בעצמי.
פה אתה יכול לעמוד ולשאול: מה אשמתו של ממזר קטן שנולד זה עתה, בכך שאביו ואמו הביאוהו לעולם בצורה כזו או אחרת? האם נוכל לומר כי חוק זה מוצדק? שאינו פוגע סתם, ללא סיבה באדם חף מפשע?
בדומה לזה, נוכל גם לשאול: מה אשמתו של תינוק קטן שנולד ללא רגליים? האם מוצדק הדבר שיצא אל מחוץ למערכת הנישואין בצורה מוחלטת? כך שאפילו גיורת לא תעיף לעברו מבט אוהב???
אבל ההבדל הלא יהיה ברור ומובן לכל, בעל מום זה שנולד פיסח בשני רגליו, אינו אשם חס וחלילה בשום דבר, ואף אחד גם לא נתכוון להאשימו במאומה, אבל מה, להינשא לו לא תרצה אף אחת, הוא פשוט נעדר כלים שנדרשים בשביל לממש את קשרי הנישואין, אמנם לא את הכלים הנפשיים, אבל לחיי נישואין תקינים דרוש גם גוף לא פחות מנפש, הלא כן?!
בתפיסת עולם חומרנית, המוציאה את הרוח מתוך המשוואה התפקודית, מתוך כללי הקיום, הצדק, והמוסר השלם, הנוהגים בין בני האנוש, אין מקום באמת להשוואה בין השניים, תפיסה זו, אינה רואה פשוט כל חסרון באדם שנולד מקשר פסול בין גבר ואישה, מכיון שכך, עולה הטענה: למה יצא הממזר אל מחוץ למערכת החוקית של הנישואין?
חוקי היהדות, לעומת זאת, נועדו ליצור מערכת קיום אנושית, שכל כולה מושתתת על שילוב מוחלט בין רוח לגשם, כאשר הרוח היא זו שמכוונת וקובעת את הגשם, את החומר.
תפיסת עולם זו, היא היוצרת חוקים שנועדו ליצור מסגרת חיים מושלמת, ללא עיוותים, וללא סטיות, מן האמת, המוסר, והצדק.
ממזר, הנו תוצר של עיוות, של סטייה. הממזר אינו אשם בכך בדיוק כשם שהפיסח אינו אשם במומו, אבל תפיסתה של היהדות היא כי עדיפים הם ערכי הרוח של הציבור על פני הפסדו של היחיד, אשר על כן, עדיפה היא שמירת ערך שלמותו המוסרית של העם, והוקעת הסטייה המכוערת לחלוטין מן העם, על פני הפסדו של היחיד.
ועדיין הלכה פסוקה היא כי ממזר תלמיד חכם קודם לכהן גדול עם הארץ!!!
כי הוצאתו של הממזר ממערכת הנישואין החוקית של העם, אינה נעשית מתוך תפיסת עולם גזענית גרידא, לפיה הממזר הנו יצור דחוי מכל בחינה שהיא. כי רק במה שנוגע לנקודת העיוות והסטייה הקיימת בו הורחק למען שלמותו של העם, למען הוקעת אותה סטייה והוצאתה אל מחוץ לכלל אפשרות בקרב העם, אבל בכל נושא ותחום אחר, יכול הממזר להעפיל על היחסנים הגדולים ביותר בזכות עצמו, ללא ייחוס כלל, יכול הוא להיות קודם לגדול היחסנים – הכהן הגדול!