
נכתב במקור על ידי
firya
אל תדאג, אני שומר עלייהם.
אם יהיה לי כוח לענות לדברים סתמיים אולי אני אמשיך איתך את הדיון מאוחר יותר.
אבל:
1. דמוקרטיה לא באה על חשבון המיעוט. בדמוקרטיה מכירים בזכויות המיעוט וחלק מזכויות אלו כוללות גם את חופש התנועה. איסור תחבורה ציבורית, שולל זאת.
אם המשפט הזה אני יכול להסכים איתך ,אבל שוב כמו שאמרתי יש כאן התנגשות בין מדינה בעלת ציווין יהודי דתי שרוב אזרחיה הם אנשים מאמינים לבין מדינה דמוקרטית.
2. המדינה היא מדינה יהודית. לא מדינה דתית!!! ועל עקרונות אלו קמה המדינה. הרבה מאמינים בוחרים להתעלם מהפרט הזה. כאשר קמה המדינה אף אחד מהאיסורים האלו לא היו כחלק מהעקרונות עלייהם קמה המדינה. רק כאשר המפלגות החרדיות התברגו לכנסת (למרות שהיו ועודן המיעוט) החלו האיסורים הללו לצוץ. בסופו של דבר מדובר בשאננות של תושבי המדינה, והחינוך המקולקל שמקנים לתלמידי המדינה. אבל זה מה שעלול להפיל את המדינה בסופו של דבר.
חחח.. מה זאת אומרת מדינה יהודית ולא מדינה דתית. מהי יהדות ללא הדת ? איך אתה בכלל יכול להגדיר את העם היהודי ללא הדת ?
אני רוצה להזכיר לך שרוב רובם של העליות היו אנשים דתיים ,סבא שלי וסבא רבה שלך היו אנשי דת.
המושג הזה של חילוניות התקבל רק לאחר מספר שנים של התיישבות במדינת ישראל. המושג של חילוני בתקופות האלא היה מאוד נדיר (חוץ מהאזור של אירופה בסביבות גרמניה ומדינות האזור ששם הייתה התבוללות אדירה)
אם תוכל לתאר לי בבקשה מהי יהדות ללא הדת אני ישמח כי לי באמת קשה להבין איך אפשר להפריד בין השניים ?
בכל הרצינות, אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר אנא ממך, סתום. לזלזל בי עם דוגמאות כמו שהתחלת בהודעה האחרונה שלך מראה כמה אתה יודע ומבין. רק בגלל שכתוב במגילת העצמאות מדינה יהודית, לא אומר שצריך להיות פה מדינת הלכה. ואם אתה לא יודע איך החוקים הגיעו למצב שלהם, אל תתיימר להכריז על כולם כטועים.
אינני חושב שאני מזלזל בך ואם כן אני מצטער שאתה חש ככה אין בכוונתי לזלזל בידיעות שלך. אבל שוב אני יכול להגיב ואתה ראשי להגיב על כך או שלא ,הבחירה היא שלך (כול עוד זה מתבצע תחת חוקי הפורום).