אני לא באמת מאמין בזה
אני סתם אומר לך,שיום כיפור הוא תמידי
ט' באב אפילו לא מהתורה
אני לא באמת מאמין בזה
אני סתם אומר לך,שיום כיפור הוא תמידי
ט' באב אפילו לא מהתורה
27.07.08
"הקוצים של ארץ ישראל"
למענו=\
[/CENTER]
|
|
שמעו אין לי כוח לקרוא הכל (קראתי עד עמ' 6 ומעמ' 12) ואני פשוט יכול להגיד ככה:
על פי דעתי התורה נבנתה על מוסריות וללא מוסריות הפולחן לא עוזר. ככה גם ביום כיפור - אם התייחסת טוב לאנשים כל השנה אז הצום זה רק משהו שיעלה את הרוחניות שלך ויחזק את הנפש. אבל ללא השקעה ביחסי אנוש טובים כל השנה הצום לא יועיל ולא יעזור...
המטרה של יום כיפור לדעתי היא כמו יום שבוא עושים חשבון נפש כי ללא יום כיפור אנשים לא היו עוצרים לעשות חשבון נפש... יום כיפור זה יום שבו ניתנת ההזדמנות לחשוב על המעשים שעשינו ולתקן אותם כדי שלהבא נהיה בני אדם טובים יותר ראשית לאנשים שסביבינו ולאחר מכן לקב"ה.
אני לא אומר שצום זה מה שיכפר על כל החטאים כי רק חשבון נפש והפקת לקחים אמיתית עם מטרה כנה להשתפר- זה מה שיציל אתכם.
הצום הוא בונוס כדי לחזק את הנשמה שלהם מול הקב"ה כי גם על חטאים לקב"ה צריך לכפר...
והקטע של איסור הדלקת חשמל זה בגלל שאם היינו מדליקים TV ומחשב כמו כל יום אז לא היינו מתייחסים ברצינות לחשבון נפש אלא הולכים לשחק CS או כל דבר אחר במחשב ורואים TV ואז המטרה של היום הזה הוחמצה ! האיסור של הדלקת חשמל בכוונה לשעמם אתכם תחת כדי שתעמיקו בחשבון נפש וללמוד לקחים.
יום כיפור בשבילי הוא בעיקרו יום חילוני... יום שבוא הגיע הזמן לתת דין וחשבון על המעשים שעשיתי כמו תלוש משכורת על המעשים שלנו.
אחרי החודש של הימים הנוראים של הסליחות ועשרת ימי תשובה (שימו לב - אלול + 10 יום זה סליחות לאנשים אחרים) אז בא יום אחד לבקש סליחה מה'... וזה אומר לי כי יום כיפור הוא לאו דווקא לדתיים אלא לכולם ! לדעתי זה יום לאומי ולא דתי.
אני לא אומר לכם לצום - תלכו בדרך שלכם כי זאת הדרך הטובה ביותר.
אני רק ממליץ לכם לקחת את היום הזה בפרופורציות ולא לבטל אותו כי יש לו משמעויות חברתיות ולאו דווקא דתיות. אני ממליץ לעשות את החשבון נפש לא בגלל שה' אמר אלא כי אם לא תעשו את זה (ובואו נהיה כנים מי מאיתנו לוקח פעם בשנה יום חושב לעשות חושבים על איך הוא התנהג כל השנה ללא קשר ליום כיפור) אז אולי לא תלמדו על עצמכם על החסרונות שלכם כי אין אדם מושלם אבל ככל שנחשוב יותר על החסרונות שלנו וננסה לתקן כך נהיה אנשים טובים יותר ומתוקנים.
צום מועיל למי שצם וחתימה טובה !
למה ה' לוקח את הטובים ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
צם שנה 3
לא צם
חחחחחחחחח דני מה אתה צם בקנדה?נכתב במקור על ידי Bboy_Mastik
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח...
טוב דוגרי שם לא בעיה לעשן נרגילה...
לא קראתי הכל אבל חלק, ואני חייב להגיד שזה פשוט מגעיל מה שהולך פה.
יום כיפור זה חלק מהדת היהודית, אם אתה מאמין בדת היהודית אז תצום, אם אתה לא אין לך שום סיבה שבעולם להרעיב את עצמך 25 שעות אם היום הזה לא אומר לך שום דבר?!
אני גדלתי בקיבוץ של התנועה הקיבוצית, 190% חילוניים, הפעמים היחידות שיש לי קשר עם דתיים זה שאני פעמיים שלוש בשנה הולך לירושלים.
בשבילי יום כיפור זה יום לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים, ולא מסמל שום דבר אחר, ככה גדלתי וחונכתי וככה אני, אני לא מאמין בה' לא בתנ"ך ולא במסורת, אני באמת חושב שזה בזבוז מהחיים הקצרים שכבר ככה יש לנו וחבל לבזבז אותם על שטויות.
מי שמאמין... שיאמין.. מעולם לא הייתה לי בעיה עם דתיים, כל אחד עם החיים שלו והבחירות שלו, אבל אני לפחות מצפה שלא אתם ולא אף אחד ינסו למשוך אותי לבזבז את החיים שלי על דברים שאני לא מאמין בהם, שוב, כל אחד והבחירות שלו
אני מתייחסת גם לתגובות אחרות אדוני.נכתב במקור על ידי LinkinH
"מעצבן שאת יוצאת עליי בלי שום ידע ובלי שום ניסיון לקרוא" ????
תחשוב שוב על מה שאמרת ותקרא את כל הפוסט המעפן הזה.
תכלס ספקי צודק, אתה באמת חושב שאתה מבין גדול
נערך לאחרונה על ידי חנצ'וווק; 02-10-2006 בשעה 10:14.
you dont know how deep you can ride ,untilyou cant get outS U R F
כי אני מבין .. קשה לך להבין את זה?
27.07.08
"הקוצים של ארץ ישראל"
למענו=\
[/CENTER]
פתחתי את האשכול ובסוף לא צמתי חחחחחחחח
גדול..
קיצר מקווה שהיה לכם סבבה
וכן,אני עדיי ן חושב שילדה בת 13 שגדלה בבית חילוני לא יכולה להבין ת'משמעות של יום כיפורנכתב במקור על ידי חנצ'וווק
לא השתנה כלום.
27.07.08
"הקוצים של ארץ ישראל"
למענו=\
[/CENTER]
מה הקשר בית חילוני בית דתי
ואני בת 14 תפסיק להוריד אותי תמיד שנה 1!#@#%#$*&#%&@$^)*#
you dont know how deep you can ride ,untilyou cant get outS U R F
ביג דיל.
וכן,יש הבדל בין בית דתי/מסורתי/קשר כלשהו לדת לבין בית חילוני ששם לא לומדים על ערך יום כיפור וקדושתו
אז בתור אחד שגדל עם סבא רב אני מבין טיפה יותר ממה שאת חושבת..
27.07.08
"הקוצים של ארץ ישראל"
למענו=\
[/CENTER]
חחחחחחחח מה אתה יודע מה מלמדים בבית שלי!???! ומי דתי ומי לא?!?!
תכלס אתה מתחיל לדבר שטויות
וזהו יאללה עזוב אותי אין לי כח כבר.ץ
you dont know how deep you can ride ,untilyou cant get outS U R F
אז שתקי..
27.07.08
"הקוצים של ארץ ישראל"
למענו=\
[/CENTER]