אתם מאמינים? שמים תפילן? למה?
אני רוצה לדעת למה כי בתנ"ך לא רשום שצריך לשים תפילין זאת לא מצווה!! אז למה לשים?
אתם מאמינים? שמים תפילן? למה?
אני רוצה לדעת למה כי בתנ"ך לא רשום שצריך לשים תפילין זאת לא מצווה!! אז למה לשים?
|
|
מי אמר שזה לא רשום ?
"וקשרתם לאות על ידייך והיו לטוטפות בין עיניך"
זה לא רשום ?
__________________________________________________"עַיִן בְּמַר בּוֹכָה וְלֵב שָׂמֵחָ:"__________________________________________________בובית יש רק אחת
תן לי להגיב לך!!!
תפילין הן תשמיש קדושה העשוי מעור, שעל-פי ההלכה יש להניח על היד (תפילין של יד) ועל הראש (תפילין של ראש). המילה תְּפִילִין היא ריבוי מן המילה תְּפִלָּה, ומילה זו אינה מופיעה בכל התנ"ך כולו, אלא רק במשנה ובספרים שבאו אחריה. בתרגום אונקלוס מתורגמת המילה "טוטפות" כ"תפילין", וייתכן ומשמעות המילה "תפילין" בארמית היא "טוטפות", כלומר - תכשיט או קישוט על המצח.
כלומר זה לא כתוב בתנ"ך תשאל כל רבי
נערך לאחרונה על ידי Manga; 04-10-2006 בשעה 09:35.
תן לי להוסיף עוד בקשר לזה כי זה לא כתוב בתנ"ך!!!
בתורה לא קיים תיאור כלשהו של צורת התפילין או מצווה מפורשת על הנחת תפילין או הכנת תפילין, ולא ברור מהתורה אם התכוון הכתוב המקראי בפסוק "וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ" (שמות י"ג, ט') לאביזר ייחודי כלשהו, או רק לביטוי מטפורי שמטרתו להורות לנו לזכור את המצוות תמיד.
ישנם פרשני מקרא כמו הרשב"ם שנטה בזה לדעת הקראים, שמפרשים ביטויים אלה כמטפורה בלבד, והוא כתב: "יהיה לך לזיכרון תמיד כאילו כתוב על ידך, כענין 'שימני כחותם על לבך' (שיר השירים ח' ו')".
על פי המסורת של התורה שבעל פה, כל צורת התפילין כולל כל חלקיה הינה "הלכה למשה מסיני" כלומר איננה כלולה במקרא, אבל צוותה בהר סיני ועברה במסורת תורה שבעל פה, כפי שציין הרמב"ם:
"תפילין על קלף, ומזוזה על דוכסוסטוס, וספר תורה על הגויל, הלכה למשה מסיני. שי"ן של תפילין, וקשר של תפילין, ורצועות שחורות, ותפילין מרובעות, ומעברתא דתפילין, הלכה למשה מסיני." לפי המסופר בתורה שבעל פה גם אלוהים מניח תפילין, והקב"ה הראה למשה את קשר התפילין שלו (בבלי, ברכות, ו' א'). אולם כדי למנוע הגשמה של האל יש המפרשים שמדובר בתפילין רוחניים.
יש המשתמשים בעובדה שבלעדי התורה שבעל פה לא ניתן לדעת כל פרט על התפילין, כראיה לחיוניות התורה שבעל פה, ומהימנותה, שהרי בלי התורה שבעל פה לא ניתן לדעת איך להניח תפילין או ליצור תפילין.
היו חוקרים ששיערו שהתפילין כפי שאנו מכירים אותן היום הומצאו במאה ה-12 עקב כך שדיני התפילין הגיעו לכלל בשלות סופית רק אז. הם הסתמכו בין השאר על העובדה שבמשנה אין תיאור מדויק של התפילין, דרך הכנתן או הנחתן, ואף בתלמוד הדינים לא מספיק מפורטים. הימצאות התפילין מימי המרד הגדול הראתה שהיה שימוש בתפילין כבר במאה ה-1 לספירה (ראו להלן).
נראה שבתקופת המשנה התפילין היו נחלתם של בודדים בציבור היהודי, בעיקר של החוגים הפרושים שקראו לעצמם חברים (יוסף בן מתתיהו מספר שהיו 6,000 כאלה מתוך אוכלוסייה של כ־2,500,000) "תנו רבנן: איזהו עם הארץ? ... כל שאינו מניח תפילין" (בבלי, ברכות מ"ז ב') או "רבי שמעון בן אלעזר אומר משום רבי מאיר: מעשה באשה אחת שנשאת לחבר והייתה קומעת לו תפילין על ידו; נשאת לעם הארץ והייתה קושרת לו קשרי מוכס על ידו" [קשר המשמש להוכחת תשלום המס] (בבלי, בכורות ל).
בתקופה זו נראה שלא השתמשו בתפילין כפי שמשתמשים בימינו. בתקופת בית שני נהגו להלך עם התפילין כל היום וכמעט לכל מקום כך למשל נהגו רבן יוחנן בן זכאי, אלישע בעל כנפיים או רבי עקיבא ועוד. כמו כן נהגו להלך עם תפילין גם בשעות הלילה כך נהג רבי אליעזר בן הורקנוס למשל. נראה שאז גם לא היה ברור כמה פרשיות יש לשים בתפילין, והמשנה מציינת במפורש שאין לשים חמש פרשיות בתפילין ושתפילין כאלה פסולים:
"האומר אין תפילין, לעבור דברי תורה - פטור; חמש טוטפות, להוסיף על דברי סופרים - חייב." (סנהדרין י"א ג'). בחלק מהתפילין הקדומות שנמצאו היו חמש פרשיות. בצורתן המקורית הזכירו התפילין קמיעות, ובמקומות רבים במשנה הם מוזכרים צד בצד קמיעות, ואף מתבלבלים ביניהם. (שבת ו' ב'; שבת ח' ג'; כלים כ"ג א'; מקוות י' ב'; עירובין י' א' ועוד)
התפילין העתיקות ביותר שידועות היום הן תפילין מימי המרד הגדול ברומאים שנמצאו בקומראן מהמאה הראשונה לספירה. כמו כן, נמצאו תפילין מימי מרד בר כוכבא במערות מסתור בנחל צאלים במדבר יהודה (מערת המגילות). נמצאו שם שתי רצועות קלף המכילות קטעים של שתיים מפרשיות תפילין, בנוסח זהה לנוסח המסורה, עם שינוי אחד, תאכלו במקום תאכל.
ה'תפילין של ראש' כללו אז ארבע רצועות עור בארבע הפינות ואילו ה'תפילין של יד' כללו רצועת עור אחת. בתפילין שנמצאו בקומראן היו כתובים גם עשרת הדברות בנוסף לארבע פרשיות, בשונה מהתפילין של ימינו. חלק מהתפילין שנמצאו מימי מרד בר כוכבא היו מסודרות לפי סדר הפרשיות שקבע רבנו תם ואחרות לפי הסדר שקבע רש"י.
קודם כל יפה מאוד על השאלה ..
אבל יש לכם פה בעיה , כי כמו שאתם בטח יודעים יש לנו את התורה שכתובה
ויש לנו את התורה שבע"פ .
התורה הכתובה היא ה"קוד מקור" שיש לנו , התורה שבע"פ היא הפרשנויות ועוד ..
אם לא היה לנו את התורה שבע"פ איך יודעים שהתפילין צריך להיות מרובע ולא עגול ?
למה דווקא מרובע ?
איך יודעים בדיוק מתי נכנס שבת ? למה דווקא בשקיעת החמה ?
איך אנחנו יודעים בדיוק איך לחתן ? איך אנחנו יודעים בדיוק איך עושים ברית ?
גם זה לא רשום , תבין לא כל מה שאנחנו עושים זה מה שרשום בתורה , ואם אתה היית עושה את כל מה שרשום בתורה , תאמין לי שהיית מוכר היום כרב גדול מאוד .
__________________________________________________"עַיִן בְּמַר בּוֹכָה וְלֵב שָׂמֵחָ:"__________________________________________________בובית יש רק אחת
ולמה כתבו כל כך רבה פרשנויות?למה יש גם את המשנה?ומדוע אנחנו צריכים את הזוהר הקדוש?
כל אלו ועוד באים להרחיב לנו על מצוות ועל מקרים מסויימים ועל תפיסות שונות.