צמד היצרניות האירופיות הגדולות יחלו לשתף פעולה בייצור מנועים. מה הקשר ביניהן ועבור מי זהו אוויר לנשימה
שתיהן יצרניות-רכב אירופיות גדולות, ושתיהן שומרות בקנאות על העצמאות שלהן. כדי לעשות זאת מחפשות פיאט האיטלקית ומרצדס הגרמנית כל דרך לשיתופי פעולה עם כל יצרנית שבאה ליד. כעת מתחברות שתי היצרניות זו עם זו בתחום המשאיות.משנת 2009 תספק פיאט כמות גדולה מאוד של מנועי דיזל, כ-90 אלף במספר, לחטיבת המשאיות של מרצדס. החטיבה הזו היא יצרנית המשאיות הגדולה בעולם, עם כ-540 אלף (!) משאיות שייצרה בשנת 2006. המספר העצום של משאיות יוצר תחת חמשת המותגים ששייכים לחטיבת המשאיות הזו - מרצדס, מיצובישי-פוזו, סטרלינג, ווסטרן-סטאר ופרייטליינר. את מנועי הדיזל תספק פיאט עבור המותג מיצובישי-פוזו, עבור הקאנטר, כנראה.בשתי החברות מרוצים מאוד מהחיבור ביניהן. למרות שמדובר בצמד קונצרנים שעוסקים במגוון תחומים בתעשיית הרכב - התחרות ביניהם אינה גדולה. מרצדס מומחית במכוניות יקרות ופיאט בזולות. הזולות של מרצדס (סמארט) הן מכוניות נישה וכך גם היקרות של פיאט (אלפא, פרארי, מזראטי). הצד התחרותי יותר בין החברות נמצא בתחומי המסחריות והמשאיות, אבל שם בוחרים בחברות דווקא לשתף פעולה.החיבור הזה בין החברות חיוני מאוד עבור שתיהן. בתחום הספציפי של מנועי דיזל למשאיות, נדרש הון עתק כדי לפתח את אותם מנועים כך שיתאימו לדרישות המחמירות והולכות באירופה (וגם בארה"ב), והעובדה שאותם מנועים יפותחו עבור שתי החברות יקדמו את ענייניהן וגם את ענייני הסביבה.
ברמה יותר אסטרטגית, החיבור בין פיאט למרצדס יכול להיות אוויר לנשימה עבור שתיהן. מרצדס נפטרת בימים אלו מהיצרנית העממית הענקית שלה, קרייזלר, ועל כן היא נזקקת לידע והתשתית של פיאט בענייני ייצור המוני, פיתוח וצמצום עלויות. שיתוף פעולה שיביא להפחתה בעלויות פיתוח ושיווק יקל על מרצדס להישאר יצרנית עצמאית - מבלי שאיזשהו קונצרן אחר ישתלט עליה.במצב דומה נמצאת פיאט שמתאוששת באופן משביע רצון מאחת התקופות הקשות בתולדותיה. גם כאן, הידע של מרצדס בתחומים של טכנולוגיה מתקדמת ופניה לקהל בעלי הממון תסייע בעדה לחסוך בעלויות פיתוח, ייצור ושיווק. גם פיאט יכולה כך להציל עצמה מהשתלטות של קונצרנים אחרים, ולהשאר עצמאית.
תמונה:
קרדיט: MOTOCAR



ציטוט ההודעה



