קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 30-09-2013, 20:09
  2. [מאמר] כל מה שרצית לדעת על אימון אישי ולא היה לך את מי לשאול
    על ידי עומרי כהן בפורום אימון אישי - קואצ'ינג
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08-04-2012, 14:41
  3. תגובות: 41
    הודעה אחרונה: 16-09-2008, 07:10
  4. כ-ל מה שרציתם לדעת על פוטושופ ... החל ממונחים ועד תרגילים
    על ידי Mush בפורום גרפיקה ועיצוב אתרים
    תגובות: 104
    הודעה אחרונה: 21-07-2007, 19:02
  5. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 30-11-2005, 15:47
+ תגובה לנושא
מציג תוצאות 1 עד 3 מתוך 3

כל מה שרציתם לדעת על שמנים לרכב, ולא עיניין אותכם מספיק כדי לשאול.

  1. #1
    משתמש מכור האוואטר של DIESEL POWER
    שם פרטי
    יבגני
    תאריך הצטרפות
    02/2007
    גיל
    35
    הודעות
    1,362
    לייקים
    0
    נקודות
    0
    מין: זכר

    ברירת מחדל כל מה שרציתם לדעת על שמנים לרכב, ולא עיניין אותכם מספיק כדי לשאול.

    היי

    למרות שניראה לי שאף אחד פה לא ממש רוצה לדעת משהו על נושא דיי משעמם שכזה, אני אכתוב על זה בכל מיקרה


    כולנו שמענו על סוגי שמנים כמו שמן מינרלי, סינטטי וחצי סינטטי, אבל מישהו יודע על מה מדובר ביכלל? איזה שמן עדיף? ומה היתרונות והחסרונות של כל אחד?

    טוב, אז הדבר העיקרי בשמן, זה הצמיגות שלו.
    רוב הסימונים על השמן הם כאלה, לדוגמא:
    10W40SAE
    המס' משמאל לW,ככל שזה נמוך יותר, כך השמן יתפקד טוב יותר בטמפ' נמוכות, והמס' השני, ככל שזה גבוהה יותר, כך השמן יתפקד טוב יותר בטמפ' גוהות.
    משמעות האות W היא חורף, וזה אומר שהשמן נבדק והצמיגות שלו עומדת בתקן של טמפ' בחורף, כ18 מעלות צלזיוס.

    דירוג נוסף שניתן למצוא על השמן, הוא דירוג הAPI, שמסמל את טיבו של השמן, ואת סוג המנוע שהוא נועד בישבילו.
    S - מיועד למנועי בנזין, וC מיועד למנועי דיזל.

    ברוב השמנים, יש דירוגים שונים כמו אלו:
    SH,CF או SJ,CF
    המשעמות היא שהשמן מתאים לכל מנועי הדיזל והבנזין.
    (S- מתאים לבנזין, J מסמל את האיכות, למשל איכות H נמוכה מאיכות J)

    שמנים בצמיגות נמוכה מידי עלולים להיות דלילים מידיי בטמפ' גבוהות ולכן לאבד את שכבת הסיכוך שלהם, לעומת זאת, צמיגות גבוהה מידי עלולה לגרום לשמן להיות סמיך מידי בטמפ' נמוכות, ובכך לגרום לו לא לשמן כראוי את כל החלקים הנדרשים.

    "כדי שצמיגות השמן המינראלי תוכל להתגמש בהתאם לחום המנוע מוספים לו פולימרים המונעים מהשמן להפוך לדליל מדי כשהוא מתחמם, הבעיה היא שגם פולימרים אלו נשחקים ונישרפים ויוצרים משקעים שעלולים להדביק את טבעות הבוכנה והשסתומים וליצור כל מיני בעיות. כשמדובר בשמן מינראלי, תמיד מומלץ לקנות שמן שטווח הצמיגות שלו אינו גדול מכיוון שככל שטווח הצמיגות גדול יותר יש יותר פולימרים בשמן."


    נתון נוסף בשמן הוא אינדקס הצמיגות, VI (Viscosity Index)..
    נתון זה מבטא את קצב שינוי הצמיגות של השמן, בטווח הטמפ'.

    ככל שהמס' גבוהה יותר, כך השמן טוב יותר.

    מושג נוסף, הוא נק' ההצתה, FLASH POINT, זאת הנק' בה השמן משחרר אדים דליקים, ככל שהנק' הזו נמוכה יותר, כך קטן הסיכוי לשרוף שמן.
    כדי למנוע צריכת שמן גבוהה, יש להתייחס
    ל- C 204.4
    בתור נק' הצתה מינימלית בעת קניית השמן.
    טמפ' כאלו יתחנו בקיר הצילינדר ובמיסבים.

    נק' שריפה, FIRE POINT, הטמפ' בה ממשיך השמן לבעור, 50 C+,
    נק' נזילות, POUR POINT, הטמפ' הנמוכה ביותר שבה השמן עדיין יזרום.
    אחוז אפר, Sulfated Ash, הקוונה היא לכמה משקעים ישארו במנוע אחרי שריפת כל השמן. ככל שהאחוז יותר נמוך, כך חיי השסתומים מתארכים.

    שמנים מינראלים
    - שמנים המבוססים על נפט גולמי. זולים יחסית, אבל פחות איכותיים.
    שמנים סינטטים- לשמנים הסינטטים יש יתרונות רבים, למשל אין להם רגישות לקור שביגללה השמן המינראלי מעלה את צמיגותו, ואין רגישות לחום שבגללה השמנים המינראליים מתדללים.
    יכולת הסיכוך שלהם טובה יותר בכל טמפ' מכל השמנים המינראליים,
    מה גם שהשמן הסינטטי שומא על איכותו זמן רב יותר, מה שמאפשר מרחק נסיע גדול יותר, מאשר על שמן מינראלי.
    חסרון אחד לפחות של השמנים הסינטטים הוא מחירם היקר יחסית למינראליים.
    שמן חצי סינטטי- נוצר על ידי ערבוב של שמן מינראלי וסנטטי.
    כך נוצר במחיר סביר, שמן העולה בתכונותיו על השמן המינראלי, אבל פחות טוב מהשמן הסינטטי.
    אחוז הרכבים הסינטטים בשמנים איכותיים עומד על כ 60%, בפחות איכותיים על כ18% ובח*א של שמנים על כ 12%.
    שמנים חצי סינטטים נפוצים וזולים לעיתים לא עומדים גם באחוז המינימלי (12%).
    שמנים זולים ולא איכותיים עלולים להתקשות לעמוד ברמת צמיגות חד דרגתית (צמיגות לא משתנה), של שמן מינראלי חד דרגתי פשוט.

    לסיכום:
    חשוב להחליף שמן בזמן ולא לחסוך עליו!
    לא לערבב סוגים שונים של שמנים, כדי לא לפגוע באיכותם ותכונותיהם.


    מבוסס על המאמר בלינק: פה.


    ניתקלתם בטעות במאמר? שלחו לי הודעה בפרטי.


    באיזה שמן אתם משתמשים, ועל איזה שמן אתם ממליצים?
    (למרות שאין לי ציפיות שהאשכול יתקדם לאן שהו )







    נערך לאחרונה על ידי DIESEL POWER; 28-12-2008 בשעה 14:11.



    Berlingo כי לפעמים... פשוט אין ברירה



  2. קישורים ממומנים

  3. #2
    משתמש כבוד
    שם פרטי
    אסף :O
    תאריך הצטרפות
    08/2004
    גיל
    35
    הודעות
    6,422
    לייקים
    18
    נקודות
    5
    משפט מחץ
    אני יודע הכל. כמעט.
    מין: נקבה

    ברירת מחדל


    יש הפקרות באשכול.




  4. #3
    משתמש מכור האוואטר של DIESEL POWER
    שם פרטי
    יבגני
    תאריך הצטרפות
    02/2007
    גיל
    35
    הודעות
    1,362
    לייקים
    0
    נקודות
    0
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי Asaf צפיה בהודעה

    יש הפקרות באשכול.
    מה יש?



    Berlingo כי לפעמים... פשוט אין ברירה



+ תגובה לנושא


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 02:48.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,449,538 | הודעות: 8,150,120 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect