התרגיל הזה עוסק בשלושה נושאים:

העלאת רגשות
מודעות לרגשות
אינטואיציה רגשית \ אמפתיה \ אינטליגנציה רגשית

והוא בעצם כמו שלושה תרגילים נפרדים... הסיבה שבחרתי לגבש את הכל ביחד היא ששלושתם קשורים לרגשות באספקטים שונים, ובעצם כל תרגיל כאן אפשר לפרק לאינסוף תרגילים שונים שעוסקים באותו הדבר מהיבטים שונים, מכיוון שאני לא רוצה ליצור עומס ותומך כאן בהתקדמות מסויימת, אני לא עושה את זה אני משאיר לכם לבחור באיזה תרגילים להשתמש ורק מספק רעיונות כיצד ניתן לפתח דבר זה או אחר המבסס את מה שצריך לאמן וללמוד ממנו - אני מדגיש האימונים הם לא רק עשייה, זה גם לימוד - לימוד שלכם מעצמכם...
הכי חשוב שתכתבו לעצמכם, מה עשיתם כדי לדעת אם עשיתם משהו לא נכון.

תרגיל פשוט או מסובך, הכל תלוי למי, כמו תרגילי הדמיון או הריכוז, יש אנשים שנורא קל להם לדמיין בכל חמשת החושים ויש אנשים שלא, יש אנשים שקל להם וטבעי להם להיות מרוכזים באותו דבר במשך זמן ממושך ויש כאלה שזה נורא קשה להם, בשביל זה התרגילים האלה קיימים, אם הכל היה קל ופשוט לא היה צורך רב בהם - הם כאן כדי לחדד את מה שכבר יש לכם.

הוראות:
שב בנוח, תכין את עצמך, תנשום קצת, תתרכז במה שאתה מרגיש... רגשית... במצב הרוח... ברגשות. תן לעצמך להיות במצב הזה עשר דקות לפחות, בזמן שאתה מודע לכל הרגשות שלך, פשוט תהיה שם, לאחר מכן תעצור, רשום כל מה שעבר עליך.
תתאמן על זה מספר פעמים כמה שתבחר...

לאחר מכן, אחרי שהתאמנת על החלק הראשון מספר פעמים, כשאתה מתאמן על זה תוסיף חלק נוסף -
לאחר כחמש דקות שאתה במצב של מודעות לרגשותייך, תגרום לעצמך להרגיש רגש אחר... תתחיל ליצור רגש להרגיל אותו... מי שביצע את התרגיל דמיון - זה עוזר, אפשר לדמיין דברים שמחזקים את אותו רגש, מי שביצע את התרגיל ריכוז - זה עוזר... לחזק את הכל בדמיון ובריכוז על אותו הדבר, אפשר להתעלם כבר משאר הרגשות, עכשיו להתרכז ברגש מסויים, מומלץ חיובי אך זה לא מחייב, העיקר ללמוד להעלות רגש רצוי. בהתחלה רגשות שנוח לך להרגיש, לאחר מכן רגשות שפחות נוח לך להרגיש באותו רגע... חשוב שתוכל לגרום לעצמך להרגיש כל רגש שתרצה.

אחרי שאתה מספיק מודע לרגשות של עצמך, ויכול כבר לגרום לעצמך להרגיש את מה שאתה רוצה... אתה כבר יודע להתרכז, ולדמיין... אם התאמנת על כל זה והגעת לרמה מספקת - אתה מסוגל להרגיש את מה שאנשים אחרים מרגישים, כל מה שאתה צריך לעשות, זה להיות מודע לרגשות שלהם, כפי שאתה מודע לרגשות שלך, התמקד על האנשים שקרובים אלייך בזמן שאתה מדבר איתם - ושים לב אילו תחושות עולות בך רגשית, התמקד באנשים אקראיים גם כן, ותשים לב מה עולה בך, רשום ותעד את הכל.