איך יודעים שהקיץ כבר כמעט כאן? פשוט מאוד, מדליקים את הטלוויזיה ומיד רואים את אברי גלעד מנצח על השעשועון התורן. כנראה גם לקברניטי הטלוויזיה כבר מספיק קשה וחם.




אם באמת נראה לכם שיש למישהו שם זמן וכוח להתעסק דווקא עכשיו בתוכן חשוב ואחראי, כדאי שתפתחו מימייה ותשבו בצל. אם בניתם על סדרת תחקירים מפוארת או כמה סרטי דוקו מרשימים, אז כנראה באמת השתגעתם, אולי אפילו חסר לכם בורג.

הכללים בלוח שידורי הקיץ ברורים מאוד. אם עוד לא מצאתם דיל מטורף לקלאב הנבחר בטורקיה, אתם תשבו בבית מחוברים בווריד למזגן, ותמתינו בציפייה שהגננת אברי תזמין אתכם לשחק ב"אחד נגד 100". וואו, איזה אחלה קייטנה.

יכול להיות שבזמן הפרסומות תקבלו גם מיץ פטל וסוכריות קופצות. אף שהרזומה של אברי גלעד עשיר והפוטנציאל אדיר, כיום הוא רק הסנונית המבשרת את בוא הקיץ. הסימן לתחילת חגיגות ההבל והשטות על המרקע. לשיטתו של אברי נדמה כי הכול מגיע באצטלה של שעשועון טריוויה אינטליגנטי, ולכן ההלצות וההתחכמויות רק מוסיפות נופך קומי חיובי לנושאים המורכבים והחשובים שהוא עוסק בהם.


אך מכיוון ש"אחד נגד 100" נשענת על פורמט מיושן ואפרורי ובכל זאת מתעקשת להישאר רלוונטית, קשה לראות בה מסמך טלוויזיוני בעל כבודת תוכן עניינית. התכנית מתקשה להמריא לגבהים שמעל לשעשועון באריזה ידידותית הפונה לכל המשפחה.

מלבד קושיות הטריוויה הרבות, בסיס התכנית רובו בידורי ושטותי, ובעיקר כפוף לחוקי הז'אנר ולכל הנוגע לעשייה טלוויזיונית של שעשועון עם הרבה רעש ושואו גדול, ובניצוחם של עורכי תוכן, מפיקים ומנחים בעלי ערך קומי מסוים, ממש כמו "מי רוצה להיות מליונר", " הכספת" "ומונית הכסף". אתם תענו על כמה שאלות ותחייכו יפה למצלמה, ואנחנו נפנק אתכם בדמי כיס מזדמנים. דיל או לא דיל?

לא במקרה "אחד נגד 100" היא לא מסוג התכניות שרושמים בטופסי ההצעה במכרז לערוץ. מאותה סיבה גם הזכיינית אינה ממהרת להציג אותה כעוגן מרכזי, אך משתמשת בה בכל הזדמנות אפשרית. פורמט אחד נגד מאה מעלות.
קרדיט לnrg.