בס"ד

לא הצלחתי עוד 3 שאלות,והן:
1.גנן שתל שתילי ורדים בשתי ערוגות סמוכות,א' ו-ב'.
כל השתילים בערוגה א' גודלו מייחורים שנלקחו מצמח אם (אמא) אחד.
כל השתילים בערוגה ב' גודלו מזרעים שנאספו מאותו צמח אם שממנו
נלקחו הייחורים לערוגה א'.התנאים היו זהים בשתי הערוגות.
א.באיזו ערוגה צפויים להיות יותר הבדלי גובה בין הצמחים?הסבר.
ב.באיזו דרך יעדיפו לעבוד מפתחי זנים חדשים של צמחים לשם יצור/מציאת
הזנים החדשים?נמק.
2.ציין והסבר את ההתאמות הקיימות בצמחים להאבקה על-ידי רוח ועל-ידי בעלי-חיים (יש להתייחס ל- 2-3 מאפיינים לכל דרך האבקה).
3.א.הסבר שתי דרכים בהן תהליך המיוזה מגדיל את השונות הגנטית.
ב.תאר את היתרון של השונות המתקבלת ברבייה זוויגית להישרדות הצאצאים.
4.א.רבייה אל-זוויגית מבוססת על חלוקת תאים.כיצד מכונה תהליך זה של חלוקת תאים?
ב.לרבייה אל-זוויגית בתנאים מסוימים קיים יתרון על-פני רבייה זוויגית.הסבר.
5.בטבע,אורך יום משפיע על עונת הרבייה של צמחים.
א.צמח הפורח באביב.האם הוא צמח יום קצר או צמח יום ארוך?
ב.ציין גורם ביוטי אחד וגורם אביוטי אחד הקיימים בשפע בעונת האביב ומהווים יתרון לצמחים הפורחים באביב.
ג.החצב הוא צמח בר הגדל בארצנו.בניגוד לרוב הצמחים האחרים, החצב אינו פורח באביב אלא בסוף הקיץ.מה היתרון בכך?

מי שיודע את ההסברים לשאלות,אני אשמח אם הוא יוכל לעזור לי משום שיש לי מבחן בשבוע הבא מאוד חשוב ואני לא ממש מבין את החומר כי לא הייתי בשיעורים האחרונים בגלל סיבות רפואיות.

תודה רבה,
ניב