שיעור שני בבית הספר לתכנות – אלגוריתמיקה והכנה לקראת תכנות
שלום רב תלמידים יקרים,
הבנתי כי בשיעור הקודם -”שיעור ראשון מבוא לתיכנות, אלגוריתמיקה ומושגים" הייתה לכם בעיה עם ההבנה של:
num1=num2
אני אישית לא הבנתי איפה יש כאן לפספס.
אך, הסימן = באלגוריתמיקה איננו סימן של הצבת ערכים כמו בתכנות פרקטי, אלא כמו במתמטיקה, השוואה.
במידה וnum1 באמת שווה(=) לnum2 נקבל פסוק אמת, אחרת נקבל פסוק שקר.
עד פה מובן?
על ידי הוספת המילה "אם" ליפני הביטוי אני מפצל את למקרה בו יוחזר לי פסוק אמת ופסוק שקר.
הפעולה שמגיעה ישירות אחרי השורה "אם" מתרחשת במידה ומתקבל פסוק אמת,
והפעולה שמגיעה אחרי המילה "אחרת" מתבצעת במידה ומתקבל פסוק שקר.
מבנה ה"אם" באלגוריתמיקה הינו:
- אם <ביטוי לבדיקה>
- <פעולה שמתבצעת במידה ומוחזר פסוק אמת>
- אחרת
- <פעולה שמתבצעת במידה ומוחזר פסוק שקר>
הקוד החל מ"אחרת"(שורה 2) הוא אפשרי בלבד ואינו חובה.
כלומר:
חוקי גם כן.
- אם <ביטוי לבדיקה>
- <פעולה שמתבצעת במידה ומוחזר פסוק אמת>
מקווה שהבנתם את הרעיון.
באלגוריתמיקה יש אופורטורים מתמטיים שונים לפעולות שונות.
לפעולת חילוק: /
כפל: *
חיבור: +
חיסור: -
שארית: %
שלילה: !
הצבה: ->
אופורטורים של השוואה:
שווה: =
שונה: !=
גדול: <
קטן: >
שנעבוד עם תיכנות פרקטי יש כמה שינויים קטנים.
לדוגמה:
"כתוב אלגוריתם הפולט את num1*num2”
הנה הפתרון:
זה דבר פשוט מאוד.
- num1*num2 - > num3 (הצבנו את הערך של num1*num2 במשתנה num3)
- פלוט: num3
מקווה שהבנתם את הרעיון.
שיעורי בית
- כתוב אלגוריתם אשר בודק האם רק אחד מן המספרים num1 וnum2 הוא שלילי.
**רמז: השתמשו באופרטור של השוואה, וכפל **- כתוב אלגוריתם אשר במידה וnum1 וnum2 שווים, בדוק את הריבוע של num1
זהו להיום, נא להגיש את שני התרגילים בפתירון מלא!!!!!
אלי לפרטי עד יום ראשון בשעה 12:00 בלילה, אדם אשר יגיש דקה אחת אפילו מאוחר יותר מזה ללא סיבה מוצדקת.
ירשם אי הכנת שיעורי בית.
אני אבקש ממכם להוריד את התוכנה הבאה ואם אתם יכולים אף להתקיןhttp://www.microsoft.com/express/Downloads/#2010-Visual-CS
אנחנו נעבוד איתה בC#.
(שבוע הבא מתחילים C# אלא אם יהיו בעיות)




ציטוט ההודעה






ספוילר: 