Crysis Wars
שנת יציאה:2008
מפתחת:Crytek
מפיצה: Electronic Arts
ז'אנר:גוף ראשון\רשת\מדע בדיוני\פעולה
קרייסיס מלחמה הוא בעצם משחק הרשת הרשמי של קרייסיס. הוא מצורף עם קרייסיס Warhead.
אחרי שהמשחק הראשון יצא הגיעו אל קרייטק תלונות רבות שהמשחק דורש יותר מדי משאבי מערכת שהמחשבים באותו זמן לא היו מספיקים להריצו. שנה לאחר מכן הוציאה קרייטק את Crysis Warhead שדרש הרבה פחות משאבי מערכת מהמחשב מהמשחק הראשון ואף היה עם גרפיקה טובה יותר. קרייסיס מלחמה הוא בעצם המולטי-פלייר הרשמי של Crysis Warhead.
במשחק יש 3 מצבים:
Power Struggle
TIAction
Instant Action
המטרה בראשון היא להשתלט על אזורים כגון תחנת חשמל ומעבדה גרעינית בשביל לייצר נשקים מיוחדים של חייזרים.
המטרה בשני היא להרוג את שחקני הקבוצה היריבה.
המטרה בשלישי היא להרוג את כולם.
דרישות מערכת מינימליות:
ווינדוס XP \ויסטה\ 7
מעבד במהירות 2.8 ג'יגה הרץ ( לויסטה\7: מעבד במהירות 3.2 ג'יגה הרץ )
1 ג'יגה זכרון RAM ( לויסטה\7: 1.5 ג'יגה )
*כרטיס מסך בעל 256 מגה זכרון RAM
12 ג'יגה פנויים על גבי הכונן הקשיח
דרישות מערכת מומלצות:
חלונות XP \ויסטה\7
מעבד Intel Core 2 DUO במהירות 2.2 ג'יגה הרץ או מעבד AMD Athlon 64 X2 4400+
2 ג'יגה זכרון RAM
כרטיס מסך: NVIDIA GeForce 8800 GTS או ATI Radeon 9800 Pro או גבוה יותר.
12GB ומעלה פנויים בכונן הקשיח.
Crysis 2
שנת יציאה: 2011
מפתחת:Crytek
מפיצה: Electronic Arts
ז'אנר: גוף ראשון\פעולה\מדע בדיוני
בכללי על המשחק
קרייטק סוף סוף מביאה לעולם את Crysis 2 המשחק המצופה ביותר לשנת 2011 והמשחק שימשיך את סדרת קרייסיס המפורסמת.בשונה למשחקים הקודמים המשחק מכיל את המנוע החדש של קרייטק הCRYENGINE 3.
הפעם המשחק מתרחש לא באי. לא באמצע שומקום. אלא באמצע העיר NEW YORK.האנושות דרוכה כולה והעולם האנושי עומד להיחרב לחלוטין. ואז מגיעים החייזרים להתקיף את העיר! חזקים יותר,מפחידים יותר,מהירים יותר ונחשו מה? יש להם את היכולת לעשות הסוואה. אך כשטכנולוגיה אחת משתנה גם השניה. לפי המצב בונה ארצות הברית גירסה שניה ומשופרת של חליפת הננו הלא היא NANOSUIT 2
המשחק מתקיים בשנת 2023. 3 שנים אחרי עלילת המשחקן הראשון. השחקן ישחק חייל מארין בשם אלקטרז (ALCATRAZ) יורש דרכו של נומאד מהמשחק הראשון.הסיפור מספר שפרופט, מנהיג הצוות מהמשחק הראשון הוא הראשון שלובש את הNANOSUIT 2.לאחר פקודה שבאה ממפקד אנונימי להשמיד את פרופט הוא מבין שאין לו סיכוי.בזמן שהוא בבית שלו,שומע פרופט פיצוץ בנמל של ניו יורק. ורואה שהחייזרים מתחילים להפגיז. פרופט מגיע למקום ומשמיד את הספינה החייזרית. ומוצא את אלקטרז. שהיה בתוך צוללת שהחייזרים פיצצו גוסס למוות. הוא לוקח אותו למקום בטוח ושם על אלקטרז את החליפה במטרה שהוא יהיה זה שיסיים את הסיפור הזה.לאחר מכן הוא יורה לעצמו כדור בראש ומת. האם תצליחו להביס את החייזרים אחת ולתמיד תוך כדי מלחמה נגד הC.E.L.L? את זה נשאיר לכם לגלות.
משחקיות:
הפעם אנחנו משתמשים בחליפה שונה עם אופציות שונות אך הרבה יותר טובות מהחליפה הקודמת. הפעם אין מקסימום כוח ומקסימום מהירות.
מצבי החליפה:
מקסימום הגנה-הפעם אתם תצטרכו להחליף למצב הזה כי זה לא המצב הרגיל של החליפה.ברגע שתחליפו למצב הזה החליפה תזהר בצבע כחול ויופיעו לכם אפקטים במסכה. החליפה תגן עליכם עד שנגמרת לה האנרגיה.
מצב הסוואה- הפעם ההסוואה היא הרבה יותר טובה מהחליפה הרגילה במשחק הראשון. אתם יכולים להישאר בהסוואה הרבה יותר זמן.
תוכלו להתחבא מהחייזרים מהחיילים וממי לא. אבל תיזהרו לא להתקרב יותר מדי אל האויב! שמתקרבים יותר מדי לאויב הוא יכול לאתר אותכם גם אם אתם בהסוואה! תיזהרו!
ראיית NANO (ראיית חום)- זאת בעצם החלפה של ראיית הלילה מהמשחק הראשון. עם הראיה הזאת תוכלו לגלות חייזר שמסווה וחייל שמתחבא. אבל תיזהרו! ראיית NANO מבזבזת אנרגיה מהחליפה!
שדרוג החליפה-הפעם תוכלו לשדרג את חליפת הננו שלכם עם מודל שנקרא NANO CATALYST. מרוויחים ננו CATALYST שהורגים חיילים או חייזרים והולכים ליד הגופה שלהם.תוכלו לשדרג את החליפה בהרבה דברים למשל שאתם קופצים אז לנחות על האדמה בכוח ולהרוג אויבים מהנחיתה ועוד.
שדרוג נשק- גם פה תוכלו לשדרג את הנשק שלכם עם כל מה שתמצאו בסביבה (חוץ מהמכונות יריה שאפשר לתלוש)
לאלה ששואלים לאן נעלמו הכוח והמהירות? הם כאן הם פשוט לא צריכים מצב מיוחד בשביל זה. נגיד אתם במצב רגיל פשוט תרוצו וזה המצב מהירות. ותזרקו אויב זה המצב כוח.
גרפיקה וסאונד
המנוע CRYENGINE 3 משתמש בטכנולוגיות כמעט אותו הדבר כמו של המשחק הראשון.
חוץ מהמנוע עצמו שהוא שודרג לCRY ENGINE 3. מה שידוע זה שקרייטק אמרו שהמשחק ידרוש הרבה פחות משאבי מערכת מהמשחק הראשון (הכוונה זה שלא דרישות מערכת נמוכות אלא שגם מחשבים שנקנו לפני שנה יצליחו להריץ אותו. ולא צריך לקנות מחשב ב20000 שקל כדי להריץ אותו על הגדרות נמוכות)
המנוע משתמש בטכנולוגיות הבאות:
חלקיקים רכים (Soft Particles): מנוע המשחק משתמש בטכנולוגיה זו לדימוי אפקטים של עשן, אש ואבק. לחלקיקים יש צל המקנה לאש ולאבק מראה מציאותי יותר.
טכנולוגיית מצללים מתקדמת: פעולה ההצללה מעניקה לאובייקטים מראה ומרקם הדומים יותר לאלה האמיתיים. המצלל יכול לגרום לאובייקט להיראות רטוב, נוצץ או מחוספס. מנוע המשחק תומך במודל הצללה 4.0.
תאורה רחבת-טווח דינמית (HDR): טכנולוגיית תאורה זו מאפשרת לסצנות עם הבדלי תאורה גדולים וניגודיות גבוהה להיראות מציאותיות יותר.
קרני שמש ומעבר אור דרך חומרים: התאורה במשחק תוכננה כך שמבחינה גרפית, נדמה כי האור חודר דרך עצמים מסוימים, לדוגמה עלי דקל, וגורם להם לזהור. האפקט דומה לאפקט של משקפי שמש.
צללים רכים (Soft Shadows): בדרך כלל, ניתן היה לראות את הרכב הפיקסלים של קצוות הצללים במשחקי המחשב. במשחק הצללים דינמיים וקצותיהם "רכים" יותר.
טשטוש תנועה: הטכנולוגיה מתעתעת בעיני הצופה בכך שהתנועה תיראה חלקה יותר מן הרגיל. חפצים נעים יהיו מטושטשים בהתאם למהירותם. כך גם תיראה תנועת המצלמה - כאשר המצלמה תנוע מהר, כל המסך יטושטש.
עומק שדה: עומק שדה יכול לשפר את חוויית המשחק במספר דרכים. עומק שדה מדמה את התנהגות העין או המצלמה על ידי טשטוש עצמים רחוקים או קרובים יותר לאזור שבו מתמקדת העין. הטכנולוגיה הזו היא גם כלי סינמטי, כאשר ברצון המפתחים לגרום לשחקן להתמקד באובייקט מסוים.
הסתגלות העין: המנוע מדמה את הסתגלות העין האנושית לשינויים מידיים או גדולים בתנאי התאורה, כמו יציאה מחדר חשוך לאזור שטוף שמש.
מים תלת-ממדיים: המים מעוצבים באופן דינמי על ידי הרוח והגלים. הגלים יינתזו על הנמל בהתאם לצורתו ועומק המים. גם בתוך המים מוצגים צללים ותאורה מתאימים.
עננים בעלי נפח: בעזרת טכניקת הידור מתקדמת, קרייטק פיתחה עננים הנראים כבעלי נפח ומוארים בזמן אמת כך שמתאפשרת תנועה דרכם. העננים מטילים צל על מה שנמצא תחתיהם.
דרישות מערכת:
כרגע ידועות רק דרישות המערכת המינימליות של המשחק:
מערכת הפעלה: חלונות XP\ויסטה\7
מעבד: intel Core2Duo 2.0GHZ או AMD Athlon 64 X2 2.0GHZ ומעלה.
זיכרון ראם: 2GB RAM
כרטיס מסך: GeForce 8800GT או ATI RADEON HD 3850 ומעלה.
כרטיס קול: עם ספיקרים ואוזניות.
חיבור אינטרנט
מקלדת ועכבר.
דירוג (לא ממוצע גולשים אלא שלי)
גרפיקה: 10- רואים שקרייטק וEA עשו עבודה מדהימה ביצירת המנוע וביצירת המשחק עצמו. המשחק ממש נראה מציאותי ואם משחקים בתלת מימד אז אתה כאילו משחק בתוך סרט פשוט מדהים!
סאונד 9 - גם על הסאונד עשו עבודה מדהימה. שאתה רחוק יותר ממקום היריה אז שומעים יותר חלש וזה יפה מאוד! חוץ לפעמים באגים שלא שומעים יריות שמישהו יורה.
עלילה: 10- לפי מה ששמעתי העלילה הולכת להיות מדהימה ומרתקת למסך. נחכה ונראה.
טריילר למשחק:
גיים פליי למשחק:
קרדיט לפורום אחר