שיר השירים המגילה שעליה אמר רבי עקיבא "כל השירים קודש ושיר השירים קודש קודשים"
אז מה באמת יש בה??
על פי הדרש המגילה היא בעצם שירת אהבה בין ה' ישראל
אך אפשר להבין את המגילה גם על דרך הפשט כשיר אהבה בין איש לרעיתו
בשיר השירים נאמר "לְסֻסָתִי בְּרִכְבֵי פַרְעֹה, דִּמִּיתִיךְ רַעְיָתִי"
שאיש אומר לאשתו שהוא מדמה אותה לסוסה ברכבי פרעה...
מה?!...מזה הדבר הזה אם אני הייתי אישה ובעלי היה אומר את זה לי הייתי שוחט אותו על המקום מזה סוסה?!?
לקרוא לאשתך סוסה?? ועוד ברכבי פרעה?! מזה הדבר הזה איפה השבח פה זה עלבון לא שבח!!!
שלמה המלך כידוע היה החכם באדם...מה הוא בעצם מסביר לנו פה?
כשבני ישראל הלכו לעבר הר סיני לקבל את התורה לאחר חציית ים סוף שרו בני ישראל את שירת הים ולאחר מכן
יצאו הנשים ושרו את השירה שלהם שהייתה משפט אחד "אישרה לה' כי גאה גאה סוס ורוכבו רמה בים"
אחרי השירה של בני ישראל הנשים סך הכל שרות פסוק אחד ויחיד...למה??
לאחר ששרו הנשים את השירה הן באו אל מרים ושאלו אותה למה הן הולכות להר סיני??? הרי הם לא עתידות לעסוק בתורה
רק הגברים עוסקים בתורה אז למה אנחנו צריכות ללכת לקבל את התורה הזאת מה איזה שכר יש לנו בזה??
עכשיו נחזור לפסוק שלנו "לְסֻסָתִי בְּרִכְבֵי פַרְעֹה, דִּמִּיתִיךְ רַעְיָתִי" הסוס הוא בעצם כלי העזר של הרוכב שלו
הסוס עוזר לרוכב שלו בקרב כלומר שהמצרים רדפו אחרי בני ישראל הם נעזרו בסוסים שלהם
וכשנסגר הים הוא נסגר גם על הסוסים....אבל למה בעצם??...הרי הסוס לא בחר לשמש את הרוכב אין לו בחירה אז למה הוא נענש גם כן??מה סוס עשה שהוא טבע בים??
כאן הנשים צריכות להבין דבר מדהים!!
אמנם אתן לא לומדות את התורה אבל את שכר התורה שלכם אתן לא תקבלו בלמידת התורה אלא בכך שתעזרו לבעלים שלכם
ללמוד את התורה
כשאתן מאכילות אותם אתן מקבלות שכר תורה
כשאתן אומרות להם שהגיע הזמן לשיעור תורה אתן מקבלות את שכר התורה שלכן
כשאתן שולחות את הילדים לבית הספר אתן מקבלות את שכר התורה שלכן
כשאתן מנקות את הבית אתן מקבלות את שכר התורה שלכן
בעצם כל פעולה שלכן שאתן עושות והבעל עקב כך צובר כוחות ללמוד תורה, אתן מקבלות את שכר התורה שלכן!
אתן מלבישות אותם
כל דבר שאתן עושות להן אתן מקבלות על זה את שכר התורה כיוון שאתם עוזרות לבעלים שלכם ללמוד את התורה כך אתן
מקבלות את השכר שלכן לא ע"י לימוד התורה אלא ע"י כך שאתם מסייעות להם בלימוד התורה וזה מה ששלמה אומר לנו כאן
הסוס לא אשם בכך שהוא עזר לפרעה אבל הוא בכל זאת "נענש" כמו שהאשה עוזרת לבעלה היא אמנם לא לומדת את התורה אבל היא מקבלת את השכר שלה על כך שהיא עוזרת לבעלה ללמוד!!
קרדיט לאתר אחר



ציטוט ההודעה

