זה הזמן להבין על מה המקצוענים מדברים. אם תבינו את כל המונחים הטכניים שתמיד נשמעו לכם כמו סינית, תגלו שמדובר בשפה פשוטה ומובנת. אפשר להבין ולשפר את השליטה על האופניים על-ידי כיוונון נכון של המזלג מלפנים.
חוסר הידע הנוגע לטכנולוגיה ובעיקר למונחים, "מסרס" אתכם כרוכבים ומונע מכם למצות את יכולותיכם הטכניות ברכיבה. על מנת שתיהנו בעת הדיווש, זה הזמן לקרוא את הכתבה הבאה, וכך לשפר את הרכיבה בסינגל המוכר.
ANTI DIVE (מונע שקיעה) - מנגנון הידראולי השולט על מעגלי זרימת השמן האחראיים על הזעזועים, המניעים את זרימת השמן במהירות נמוכה. הרעיון הוא למנוע את שקיעת המזלג אל תוך המהלך, בזמן שמשקל מועבר לעבר הגלגל הקדמי. הדבר קורה בעיקר תוך כדי בלימה. מנגנון כזה משאיר את המזלג פתוח יחסית על מנת לספוג מהמורות, ומונע את ניצול מהלך הבולם עקב העברת משקל רציפה.
BLEED CIRCUIT (מעגל ניקוז) - תעלת שמן בתוך מנגנון השיכוך מאפשרת זרימה היקפית של נוזלים מסביב לשסתומי שיכוך הכיווץ והפתיחה. מעגלי השמן ההיקפיים מעבירים כמויות קטנות יחסית של נוזלים ואחראיים על שיכוך איטי באופיו. כמעט כל כפתורי שיכוך ההחזרה והכיווץ אחראיים על פתיחה וסגירה של מנגנונים אלו.
http://www.ifeel.co.il/pagemodule/im...jpg?1240587446
TRAVEL (מהלך המזלג) - המרחק שבו הרגליים נעות על הצינורות ממצב פתוח ועד למצב סגור לחלוטין
BLOW OFF VALVE (שסתום פריצה) - שסתום הנתמך על-ידי קפיץ והמשודך למנגנון שיכוך הכיווץ של הבולם. מטרת השסתום לאפשר זרימת שמן בעת נעילת המזלג עקב חבטה. זרימת השמן מאפשרת תנועה מינימלית המונעת את פיצוץ מחזירי השמן ומשחררת לחץ הידראולי בעת הצורך.
BOBING (חנוך רדליך מכנה זאת ג'יעג'וע) - תנועת המזלג פנימה והחוצה המתרחשת תוך כדי דיווש אגרסיבי. המזלג מתכווץ ונפתח בהתאם לתנועות הרוכב.
BOTTOM OUT (סגירת מהלך) - דחיסת המזלג אל קצה המהלך והגעה אל סופו.
COMPRESSION (שיכוך כיווץ סוף מהלך) - שליטה על מהירות כיווץ הבולם לקראת סוף המהלך מאפשרת לשמור על המזלג רך ופעיל לאורך טווח העבודה היעיל שלו, ועדיין מונעת את סגירת המזלג בקצה המהלך עקב דחיסה עמוקה וחזקה. כך המזלג מתפקד באקטיביות וברכות ברכיבה עדינה, ועדיין לא סוגר את המהלך בקפיצה ממכשול, למשל.
http://img444.imageshack.us/img444/15/catur3webos3.jpg
על הדמו:בולם קידמי "דהון היל"מסוג FOX 40
BUSING (טבעות החלקה) - טבעות עמוקות המיוצרות מפלסטיק או ממתכת ועוטפות את צינורות המזלג הפנימיים. הטבעות משמשות כמסילה לצינורות, מאפשרות תנועה מעלה ומטה, ומונעות תנועה לפנים ולאחור. נמצא את הטבעות ברגלי המזלג התחתונות מקובעות לדפנות (אלא אם כן המזלג הוא מהסוג ההפוך, ואז הן יהיו ברגליים העליונות).
CARTRIGE DAMPER (תרמיל שיכוך) - מערכת שיכוך סגורה המושחלת אל תוך רגלי המזלג ואחראית על ריסונו. מערכות סגורות כאלו מאפשרות דיוק גבוה יותר בייצור ושליטה טובה יותר בפעולת המזלג. המערכות לרוב קלות יותר לטיפול וקלות יותר במשקלן ממערכות שיכוך פתוחות (מערכת אמבטיה פתוחה - פרטים בהמשך).
http://www.ifeel.co.il/pagemodule/im...jpg?1240587501
DUST WIPERS (אטמים) - אטמי פלסטיק המשמשים כקו הגנה ראשון בפני הלכלוך החיצוני. הם מגינים על מחזירי השמן הפנימיים ומאפשרים להם לעבוד בסביבה נקייה יחסית ושמנונית. לרוב ניתן להסיר את האטמים בקלות יחסית על מנת לבצע טיפול בסיסי וניקוי מזלגות
CLICKER (כפתור או חוגת כיוונון) - אמצעי המאפשר לשנות בהדרגתיות את גודל מעברי השמן במשככים, ואף אחראי על עומס הקפיץ במזלגות עם קפיץ מתכת (או קפיץ אלסטומרי).
COIL SPRING - קפיץ ספירלי ממתכת או מטיטניום המשמש את המזלג על מנת לשאת את המשקל והעומס הנוצרים מפעולת הרוכב.
COMPRESSION - כיווץ תנועה שמבצע הבולם בשעת קיצור המהלך, וצמצום המרחק בין הגלגל לשלדה. ההתנגדות לכיווץ היא על-ידי קפיץ מתכתי, קפיץ אלסטומרי, קפיץ אוויר או שילוב של שלושת הקפיצים.
COMPRESSION DAMPING (שיכוך כיווץ) - שימוש בשליטה על זרימת השמן במעברים על מנת לייצר חיכוך, ותוך כדי כך ריסון של שקיעת המזלג. שליטה על שיכוך הכיווץ רלוונטית במיוחד לקראת קצה מהלך המזלג, ואף עוזרת להתנהגות האופניים בבלימה ובפניות על-ידי ריסון התנועות ושיפור האחיזה בקרקע.
CROWN (כתר המזלג) - המבנה המחבר בין שני צינורות המזלג לצינור ההיגוי (אלא אם כן יש לכם לפטי המחבר צינור מזלג אחד לצינור ההיגוי בלבד - עורך). מזלגות קלים ישתמשו בכתר בודד, ואילו מזלגות אגרסיביים יעברו בחלקם לכתר כפול, במיוחד אלו המיועדים לרכיבת דאונהיל.
DAMPER (משכך) - מנגנון הידראולי לרוב, ולעתים רחוקות פניאומטי, המתנגד לתנועת הבולם על-ידי חיכוך והזרמת נוזל או אוויר (בבולם פניאומטי). מנגנון השיכוך הוא ההופך קפיץ פשוט ולא מרוסן למשכך זעזועים יעיל.
DAMPING (שיכוך) - הפעולה של משכך הזעזועים.
DAMPING CLICKERS - כפתורי הכיוונון האחראיים על פעולת השיכוך.
DUST BOOTS (שרוולי גומי או גרמושקות בפי העם) - צינורות גומי המעוצבים כאקורדיון, שתפקידם למנוע מגע של אבק ולכלוך בצינורות המזלג, ובכך למנוע זיהום וחדירה של לכלוך אל מעגלי השמן. היום, בעידן אטמי האבק האיכותיים, נעלמו הגרמושקות שפגעו באסתטיקה של המזלג. עדיין לרוכבים המדוושים בתנאי בוץ קשים, מדובר בפתרון המאריך את הזמן הדרוש בין טיפול לטיפול.
http://www.ifeel.co.il/pagemodule/im...jpg?1240587564
Rebound Damping (שיכוך ההחזרה) - סוג של חיכוך המרסן את תנועת המזלג בפתיחתו
ELASTOMER-MCU (אלסטומרים) - קפיצי פלסטיק מוקצף ששימשו בעבר כקפיץ במזלגות איכותיים, והיום משמשים בעיקר ככריות הגנה בפני זעזועי המזלג בשעת פתיחה מלאה או סגירה מלאה של המשכך.
FORK LEGS רגלי המזלג- המבנה היוצר את הצינורות הנעים מעלה ומטה בהתאם לתנאי השטח.




ציטוט ההודעה
שתדע שהכול זה בשבילכם ! תקראו ותהנו
