קרדיט לאתר אחר.
לפי מה שראיתי המון אנשים משחקים את גארן בתור טאנק. אני לא טוען שזה לא נכון, אני פשוט אישית מעדיף לשחק אותו בתור DPS.
הסיבה העיקרית היא שגארן מסוגל להוריד כמות עצומה של DMG, אולי בין הדמויות החזקות ביותר בתיחלת המשחק עד האמצע ככה שהוא מסוגל לתת יתרון עצום לקבוצה שלך.
גארן לא חזק כמו כמו YI , JAX או AKALI אבל הוא בהחלט מסוגל להרבה יותר מהם בהתחלה.
מידע בסיסי:
חיים - (96)+ 455
מאנה: 0
דמג' - (3)+ 57.66
מרחק התקפה - 125 (Range)
הגנה - (2.7)+ 19
הגנה מפני קסמים - (1.25)+ 30
ריפוי חיים - (0.8)+ 9.2
מהירות - 315
מחיר - 3150 IP
סקילים:
Perseverance - Passive
אם גארן לא איבד חיים ב-7 השניות הקודמות, גארן יתחיל לרפא 0.5% מהכמות המקסימלית של החיים שלו כל שנייה.
הסקי מאוד חשוב, הסקיל הזה מאפשר לגארן להישאר יותר זמן ב-LANE בלי לחזור לבסיס כיוון שאין לגארן מאנה והוא מרפא בעזרת הסקיל הזה את החיים שלו מהר.
Decisive Strike
גארן צומר מהירות למשך 2 שניות, ההתקפה הבאה של גארן תוריד יותר דמג' והוא ישתיק (silence, מונע מהיריב להשתמש בסקילים) את מי שהוא היכה למשך 2.5 שניות
לסקיל שתי שימושים: לרדוף\לברוח ולהפתיע את האויב עם השתקה ואז להשתמש ב- Judgment ולהוריד דמג' מלא.
רמה 1- 40 בונוס דמג', 15% בונוס מהירות. 12 שניות CD
רמה 2- 60 בונוס דמג', 20% בונוס מהירות. 11 שניות CD
רמה 3- 80 בונוס דמג', 25% בונוס מהירות. 10 שניות CD
רמה 4- 100 בונוס דמג', 30% בונוס מהירות. 9 שניות CD
רמה 5- 120 בונוס דמג', 35% בונוס מהירות. 8 שניות CD
Courage
פסיבי: על כל MINION שגארן הורג, הוא מקבל 0.5 נק' הגנה והגנה מפני קסמים.
אקטיבי: גארן מפעיל את המגן שלו למשך 3 שניות, וסופג פחות דמג' מהתקפות וקסמים.
מתי להפעיל? תמיד כשהקרב מגיע לשיא, בעיקר כשהיריבים שמים את האולטי שלהם, או כשאתה רודף אחרי מישהו לטורת שלו.
רמה 1- עד 5 בונוס הגנה, חוסם 10% דמג', 30 שניות CD
רמה 2- עד 10 בונוס הגנה, חוסם 15% דמג', 27 שניות CD
רמה 3- עד 15 בונוס הגנה, חוסם 20% דמג', 24 שניות CD
רמה 4- עד 20 בונוס הגנה, חוסם 25% דמג', 21 שניות CD
רמה 5- עד 25 בונוס הגנה, חוסם 30% דמג', 18 שניות CD
Judgment
גארן מסתובב במשך 3 שניות ומכה את כל האויבים סביבו ב-6 מכות.
סקיל הדגל של גארן ומקור הדמג' העיקרי שלו. הסקיל נחשב לאחד מהסקילים החזקים ביותר בשביל FB, אולי החזק ביותר.
גארן מסתובב ומוריד דמג' התלוי בהתקפה שלו וברמת הסקיל, הסקיל יכול לעשות Critical.
דרך הלחימה הטובה ביותר עם גארן היא להשתיק מישהו עם (Q) ואז להוריד להם המון חיים עם Judgment.
רמה 1- 15 דמג' בסיסי, 15 שניות CD.
רמה 2- 35 דמג' בסיסי, 14 שניות CD.
רמה 3- 55 דמג' בסיסי, 13 שניות CD.
רמה 4- 75 דמג' בסיסי, 12 שניות CD.
רמה 5- 95 דמג' בסיסי, 11 שניות CD.
Demacian Justice - Ultimate
האולטי של גארן, גארן תוקף גיבור אויב בכל הכוח, מוריד כמות עצומה של דמג' התלויה בכמה חיים יש כרגע לאויב.
הסקיל נועד לשתי מטרות: הבטחת ניצחון בקרב 1V1 עם מישהו. והריגה מהירה של אויב חזק ב- Team Fight. בנוסף משתמשים בסקיל כדי לגמור אויב שבורח ממך.
תווך השימוש הוא 400 Range
רמה 1- 175 דמג' בסיסי + 1 דמג' על כל 3.5 נק' חיים שחסרות ליריב שלך. 140 שניות CD.
רמה 2- 350 דמג' בסיסי + 1 דמג' על כל 3 נק' חיים שחסרות ליריב שלך. 120 שניות CD.
רמה 3- 525 דמג' בסיסי + 1 דמג' על כל 2.5 נק' חיים שחסרות ליריב שלך. 100 שניות CD.
הסיבה שלי למה לשחק את גארן בתור DPS ולא בתור טאנק:
גארן מסוגל להוריד כמות עצומה של דמג', ויכול לספוג דמג' גם בלי שיהיה טאנק בעזרת (E).
גארן הרבה יותר שימושי בתור DPS בגלל היכולת שלו להוריד כמות גדולה של דמג' למס' אויבים בבת אחת.
1-2 חפצים של טאנק וגארן מסוגל להיקרא טאנק חזק ולכן תמיד אפשר לתת לו בוסט של חיים\הגנה אם צריך.
העלאת סקילים:
הדרך הטובה ביותר להעלות סקילים עם גארן -
(E) (Q) (E) (W) (E) (R) (E) (W) (E) (W) (R) (W) (W) (Q) (Q) (R) (Q) (Q)
Runes:
Marks - 9xGreater mark of desolation
Glyph - 9xGreater glyph of shielding
Seal - 9xGreater seal of evension
Quintessence - 3xGreater quintessence of desolation
Masteries
אין דרך מושלמת להעלות אותם עם גארן כי כל אחד מעדיף בדרך אחרת.
2 הדרכים המומלצות שלי:
או
לגבי summoner skills:
אני ממליץ עם גארן Ghost + Exhaust אפשרות נוספת היא לקחת Cleanse במקום אחד מהם.
לגבי אייטמים:
אני מציע להתחיל על נעליים + שני שיקויי חיים. נעלים יעזרו לרדוף עם (E).
אפשרות נוספת היא לקנות את החרב הבסיסית או את הCRIT אייטם הבסיסי על מנת להגדיל את הדמג'.
מס' בילדים אפשריים:
DPS מלא:
Boots of Swiftness + Last Whisper + Infinity Edge + Frozen Mallet + Phantom Dancer + The Bloodthirster
DPS מעורב עם טאנק (יותר DPS):
Boots of Swiftness + Infinity Edge + Sunfire Cape + The Black Cleaver + The Bloodthirster + Force of Nature
DPS מעורב עם טאנק (יותר טאנק):
Mercury's Treads + Infinity Edge + Sunfire Cape + Force of Nature + Phantom Dancer
ו- Warmog's Armor או Youmuu's Ghostblade
אם שמתם לב, Infinity Edge נכלל בכל הבילדים מכיוון שזהו אייטם חובה לגארן! אל תוותרו עליו, ובכל מקרה אני מציע לקנות אותו מייד אחרי הנעליים.
את מי כדי לקחת איתי ל-LANE? הברירה הכי טובה היא קוסם כדי להוריד יותר דמג' ולפלג אותו גם ל-AD וגם -MD.
מומלץ מאוד מישהו עם STUN או SLOW על מנת להורים את הדמג' המקסימלי עם Judgment.
אל תפחדו לצאת לקרב עם גארן, המגן נפלא בכדי להגן על עצמך ושילוב של (Q) ו-(E) יאפשר לך בונוס של מיהירות וגם אי אפשר להאט אותך.
דבר אחרון, תזכרו שהסיבוב של גארן נמשך גם אם עושים עליך STUN או כל סוג אחר של DISABLE.
אה, וגם תזכרו שאתם יכולים לשים את האולטי שלכם בזמן שאתם מסתובבים ככה שברגע שהסיבוב ייגמר גארן יכה עם האולטי מיידית.
בהצלחה!
















