קרדיט לאתר אחר.


הקדמה:
מהו בעצם DDO?
המשחק Dungeons & Dragons Online מבוסס על משחק הקופסא "מבוכים ודרקונים".
למרות ש-DDO מבוסס על "מבוכים ודרקונים", הם שונים מאוד בסגנונם.

למרות זאת, הסיפור אינו שונה, ולהפך, מבוסס על "מבוכים ודרקונים" לחלוטין.
הסיפור של ההתחלה לא מובל לגמרי.
מסופר על מלחמה שהתרחשה, שבעקבותה, אנשים נאלצו להגיע אל היבשת החדשה- Xen'Drik.
שם הקימו את עיר הנמל Stormreach.
לאחר כמה שנים לאחר הקמתה, הותקפה ע"י צבא ענקי של שטנים, הבאים מהמישור בשם Shavarath.
אך זה לא הסיפור השלם.

משחק מאוד קבוצתי ואסטרטגי.
ב-DDO אפשר להגיע עד רמה 20. (ארוך יותר מכשנדמה.)
כל רמה היא 5 דרגות. לכן יש כ-100 "רמות" במשחק.
אך שם זה לא נגמר, מרחב האפשרויות הוא גדול.

ב-DDO יש כמה רצועות סיפורים. (לא חבילות, אלא רצועות... עוד מעט תבינו.)

רצועה ראשונה: מה שהזכרתי קודם, הפלישה מהמישור Shavarath. אתם תילחמו בהמשך המשחק בכל השטנים, תכניעו את הצבא, תגלו מה הביא לפלישה, ותנקמו בשם Stormreach.
חבילות קשורות: Vale of Twilight, Devils of Shavarath, וגם משימה אחת מ-Gianthold

רצועה שניה: לפני ש-Stormreach הוקמה, התקיימה כאן תרבות של "ענקים" שנכחדה בעבר.
בהמשך המשחק, תילחמו בענקים, תגלו מה הביא להיכחדותם, תחקרו על עברם, ותגלו איך זה משפיע עליכם.
ברצועה הזו רוב ההרפתקאות הן בעצם חינמיות אבל אלו שהם p2p:

חבילות קשורות: Gianthold, Reavers Reach ועוד משימה אחת חינמית בשם Tempest's Spine
(Tempest's Spine היא משימת Raid. בד"כ קבוצות מכילות גג 6 אנשים, אך במשימות Raid החבורה יכולה להיות 12 אנשים.)

רצועה שלישית: הרצועה הראשונה מתארת את הפלישה של שבט האורקים Droaam לStormreach.
חשוב להזכיר שזוהי רצועה חינמית ומרשימה מאוד. מכילה כערך 3 משימות לכרגע, ויצאו חדשת בהמשך.

יש עוד רצועות אך הן שוליות יותר... במידה ותרצו אוסיף אותם בעריכה.

אתם תתחילו בתור אנשים שניצלו מהתרסקות של ספינת אוויר שהותקפה ע"י דרקון. וכך אתם מגיעים אל הכפר Korthos.
אני לא אפרט עליו יותר, מאחר והוא לרמות נמוכות ואפשר לסיים אותו ביום, אבל הוא מאוד מלהיב בפעם הראשונה, ואני לא רוצה לעשות פה Spoilers יותר מדי.



תכונות \ Stats

DDO לרוב יהיה יותר מורכב ממשחקים אחרים *לדעתי* בנושאים רבים, אחד מהם הוא ה-סטאטים.

DDO מכיל 6 תכונות שמרכיבות את השחקן שלכם.

STR: מתאר חוזק גופני, שימושי לתוספי התקפה, ונזק. מיועד יותר לקפא"פ. (קרב פנים מול פנים.)

DEX: מתאר זריזות. תוסף ההתקפה של קשתות נוסף על פי תכונה זו. היא שימושית לדרג"ש גבוה (דרגת שריון)
עם שריונות קלים. בנוסף, קובע הצלת תגובה. (Reflex)

CON: תוחלת החיים שלך. ככל שיהיה לך יותר מתכונה זו, כך מספר ה-HP שלך יהיה גבוה יותר. שוב, שימושי לקפא"פ.
בנוסף, קובע הצלת קשיחות. (Fortitude)

INT: אפשר לקרוא לזה חכמה בסיסית. יכולת להתמודד עם מצבים מסוימים. INT גבוה יתן לך עוד Skill Points (יתואר בהמשך.) תכונת מפתח של (Wizards) אשפים

WIS: חכמה. קובע על הצלת הרצון שלך (Will) ותכונת המפתח ל-כהנים (Clerics), לעוד כמה קלאסים זו עוד תכונה מרכזית.

CHA: כריזמה, כושר המנהיגות. תכונת מפתח של מכשפים (Sorcerers) וטרובדורים (Bards).




Skills

הסקילים ב- DDO הם לא כמו בשאר המשחקים.
ב-DDO סקילים הם כמו:
קפיצה
חיפוש
התגנבות
דיפלומטיה וכו'...

כשתיצרו שחקן, תקבלו כמות Skill Points התלויה בקלאס שלכם, בגזע שלכם, ובכמות ה-INT שלכם.
לפעמים הקלאס שלכם לא מתמחה בסקילים מסוימים, ואתם תראו כוכבית ליד הסקיל כזה קורה.. לדוגמא:

Fighter לא מתמחה בסקיל "חיפוש", לכן, כשתפתחו את חלון הסקילים, תראו כוכבית ליד השם של הסקיל.
אין עוד מה לתאר על הדברים חוץ מתכונות ומפתח וכו'... ואפשר לראות את הכל דרך האתר של DDO:

http://compendium.ddo.com/wiki/Categorykills



מקצועות \ קלאסים
המקצועות מתוארים באשכול הרשמי, אבל אני אעשה מעבר על זה.. רק לביטחון.


המקצועות מחולקים ל-שלוש קבוצות.

Melee: יותר קפא"פ, יותר שימוש בכוח.

Fighter: מתמחה בכל קבוצות כלי הנשק (חוץ מהמובחרים.) נחשב למגונן, עם AC (דרגת שריון) גבוה.
ה-Fighter מתחלק ל-2 קבוצות:


Kensei \ Kensai:
הפייטר מסוגל לבחור בכלי נשק, ולהתמחות איתו עד הסוף. מקבל בונוסים להתקפה ולנזק, ולא תמצאו מישהו יותר מאומן ממנו עם כלי הנשק שלו. התפקיד הזה מסוגל לעשות נזק בעוד ששומר על הגנה נחמדה. מומלץ למתחילים.


Stalwart Soldier:
הפייטרים האלו משתמשים במגן שלהם כדי לחסום את כל ההתקפות. ההתקפה שלהם יחסית נמוכה, אבל ההגנה שלהם בלתי ניתנת לחדירה. ממש ככה. קלאס מאוד שימושי, וגורם להמון הצלחות... לצערי הם לא מקבלים הרבה קרדיט על העזרה שהם נותנים. לא מומלץ למתחילים (אלא אם כן אתם לא משתעממים מלעמוד במקום במצב הגנה.. אני דיי נהנה מזה xD)


Barbarian:
הברברי הוא אחד מהקלאסים שעושים הכי הרבה נזק במשחק. מאופיין בהמוווווווווווווווווווווווווווווווו ווווווווווווווווווווווווווווווווווו וווווווווווווווווווווווווווווווווון HP, וכמו שכבר אמרתי, המון נזק.
לרוב ילבשו שריון קל יחסית, כי הם לא יכולים שריון כבד, הגנה נמוכה. אבל השריון של הברברים הוא כמות ה-HP שלהם.
לרוב תצטרכו מרפא לידכם, כי החיים שלכם ירדו דיי מהר.
לברברי יש חילוק שונה יחסית. לכל הברברים יש Rage שמוסיף להם המון STR ו-CON זמנית, ועוד כמה יכולות כמו: Frenzy וברמה 18, Death Frenzy. (יש למה לצפות ^^)


החילוק:
Two Weapon Fighting: לרוב גמדים, ישתמשו ב Dwarven Axe (לגמדים יש התמחות אוטומטית עם הגרזן הזה, הוא ליד אחד והוא מובחר.)
נשק בכל יד, ותוקף מהר יותר.
Two Handed- Fighting: לרוב ישתמש בגרזן, או נשק לשני ידיים אחד.
לסיכום, בבנייה נכונה הם יעשו את אותו נזק... תלוי לאיזה סגנון אתם יותר מתחברים. (למרות שמפתה להתחיל איתו, לא מומלץ למתחילים, כי ברברי הרבה יותר טוב עם 32 נקודות)


Paladin:
אביר הקודש.
אחד המקצועות הכי מסובכים ב-DDO, אבל הכי חזקים בבנייה טובה.
אני אפילו לא מבין אותם לגמרי עדיין.
ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש לא מומלץ למתחילים. מאוד קשה לבנייה.
אם אתם משחקים פחות משנתיים הייתי ממליץ לכם ללכת על קלאסים אחרים. ואפילו שאתם חושבים שיצא לכם טוב, תסמכו עליי, לא יצא. xD
אם אנשים ממש רוצים להעז, אני אוסיף פה תיאור עליו בעריכה.
בכללי, מתחלק ל-3 קבוצות... אבל אני לא אפרט כאן... אני אפרט את 2 הקבוצות היותר קריטיות:


נשק ומגן: איזון של הגנה והתקפה. ושילוב של ריפויים, והצלות גבוהות. סולוארים מאוד מוצלחים.

שני נשקים: סוג של DPS כזה... אם מישהו מכיר את המושג. (Damage Per Second) שוב, התקפה גבוהה יותר עם חיסרון קטן להגנה. (זה סגנון הפאלאדין הכי קשה להכנה)

THF: נשק לשני ידיים (Two Weapon Fighting) יותר נזק.. פחות הגנה כמובן מאליו... וכו'.




Monk:
הקלאס הזה עולה נקודות, אני מאד ממליץ עליו. הוא מאפיין את כל ה-DPS במשחק, והוא המפלצת של הנזק.
הנזיר (Monk) משתמש בקי כדי לבצע את היכולות שלו.
מתחלק ל-4:
Fire Stance: תוסף ל-STR. מחדש קי כל שנייה. מאופיין כהמצב שעושה יותר נזק מהאחרים.. למרות שאני מסרב לעקוב אחרי הסטיגמה הזאת חחח
Wind Stance: תוסף ל-DEX. תוקף הרבה יותר מהר. מהירות משתפרת ככל שה-Stance משתפר.
כמובן שהתוסף ל-DEX משפיע על עוד דברים כמו AC, Reflex וכו'.
Earth Stance: תוסף ל-CON. במצב הזה מחדשים קי על כל פגיעה שפוגעים בך. קצת קשה לנזירים מתחילים אבל בסה"כ מאוד כיפי.
Ocean Stnace: תוסף ל-WIS. יותר הצלות, פחות התקפה... לא מומלץ לבסס את הנזיר שלכם עם המצב הזה.
לא הרחבתי יותר מדי, אם מישהו מתכנן על הנזיר, אני אשמח לעזור בפרטי.
הקבוצה הבאה:


Spellcasters
אני לא אפרט על הקבוצה הזו יותר מדי, בסה"כ היא דיי פשוטה.
מתחלקת ל-
Divine ו- Arcane


Cleric:
בכל משחק יש מרפא, גם כאן יש. (Divine)
שלא תבינו לא נכון, המרפא ב-DDO הוא לא חלש כזה... להפך,אחד המקצועות החזקים ב-DDO. ממטיר מטאורים, הורג מיידית, וכו'...
מאוד מומלץ למתחילים
תכונת המפתח שלו היא: WIS
מאופיין כהקלאס המרפא. טוב מאוד נגד Undead. (הוא מרפא אותם xD)
אין ממש מה לפרט עוד, תכלס דיי קלאס פשוט וחזק. (לא ברמות המתחילות.)


Wizard:
האשף. (Arcane)
הקלאס היחיד שיכול ללמוד את כל קסמי ה-Arcane.
מאופיין בהמון קסמים שונים, אך בפחות SP משל ה- Sorcerer (יפורט בהמשך.)
תכונת מפתח: INT
מתחלק ל2:


Necromancer: אשף המתמחה בUndead, מסוגל להפוף לאל-מת, שולט על אל-מתים.

Archmage: מאופיין שכך שהוא לא משתמש בהרבה SP כדי לבצע את קסמיו, חלקם יכול לבצא ללא שימוש ב-SP. החלק הזה ב-Wizard הוא חדש.


Sorcerer:
מכשף (Arcane)
מאופיין שהמון המון המון המון המון SP (כיף לא נורמלי.) ומבחר מועט יותר של קסמים משל ה-Wizard
לSorcerer עדיין אין חילוק.. לפי דעתי אמור לצאת משהו חדש ב-Update הבא. אבל עדיין כיף מאוד לשחק אותו, ומומלץ למתחילים. תכונת המפתח היא( Charisma (Cha



Favored Soul:
הקלאס הזה עולה נקודות. לפי דעתי מרחב האופציות איתו הוא מאוד רחב. לא ממולץ למתחילים, אך מומלץ מאוד בכללי.


Specializers:
Ranger:
קלאס דיי מורכב למתחילים.
יכול להשתמש בקסמים מסוימים מרמה 4
מתחלק ל-2:

Tempest:
לוחם ב-שני כלי נשק. התקפה מהירה יותר, נכנס לקרב פנים מול פנים. מומלץ, אבל לא למתחילים.

Arcane Archer:
Ranger המשתמש בקשת ככלי הנשק שלו. מאוד חזק ברמות גבוהות יותר. (6+ מתחיל להתחזק)
מומלץ יותר למתחילים.

יש עוד סגנון של Ranger שאני לא אפרט כאן כי הוא מאוד שולי.


Rogue:
זהו ה"גנב" שנקרא נוכל ב-DDO.
מנטרל מלכודות, פותח דברים נעולים.
מתגנב, קופץ, מתחמק, אין דבר שהוא לא יכול לעשות!
נזק נוסף לאויבים שלא שמים לב אליו (לא חובה התגנבות, מפלצת יכולה להתקיף את הברברי לדוגמא, וככה הוא על הברברי, ואתה מקבל נזק נוסף על כך שהוא לא שם לב אליך.)

מתחלק ל-3:

Assasin: המתנקש. מתמקד בהתגנבות, וגם מסוגל לנטרל דברים ולפתוח נעולים. מאוד טוב לנזק ולאנשים שאוהבים את הסגנון המתנקש.

Rogue Mechanic: מתמחה בניטרול ודברים נעולים, אין נוכל הטוב ממנו בזה. ברמות גבוהות יותר מסוגל לבנות גלמים ומכונות ענקיות שישמרו עליו ויעזרו לו, אם לטמון מלכודות. מאוד ממולץ וכיפי.

Theif Acrobat:
ישתמש במטה לרוב, מאופיין בהרבה התמקויות ולרוץ בין שורות האויב. פשוט מקפץ בין כולם. לא ממש מומלץ למתחילים כי הוא לא ממש כיף בהתחלה, אבל הוא משתפר ואפשרי למתחילים.

Artificer:
המקצוע השתחרר ב-Update 11 (יחסית חדש)
באופן כללי, ביד אחת יאחוז ב-Repeating Crossbow (רובה קשת היורה 3 בולטים בלחיצה, נחשב לנשק אקזוטי, שצורך כישרון, באופן כללי), וביד השניה Rune Arm/Arm Cannon, חפץ זה מאפשר לArtificer לירות X (משנה בין Rune Arm ל- Rune Arm) על האויבים, ללא צורך בSP, בנוסף לכך, מוסיף עוד סוג נזק לפגיעה עם רובה קשת.
למרות שזהו המבנה הכללי של Artificer, ישנם הרבה צורות בהם יכול להופיע.
בעיקרון Artificer מתבסס על INT ו- DEX, ו-CON מהצד זו תוספת שימושית, אבל זה לא קבוע.
השקע יותר ב-INT אם אתה יותר אוהב לבצע קסמים פוגעניים עם ה-Artificer
השקע יותר ב-DEX כדי שרובה הקשת יהיה הנשק העיקרי שלך
בסנוף לכך, ל-Artificer יש Iron Defender (כמו מן כלב ברזל) שהוא גם נלחם.
ניתן לשדרג אותו, בדיוק כמו שחקן רגיל (רמות, Enhancments) והוא יחסית חזק + אפשר לתת לו כינוי לבחירתכם.
ה-Artificer יכול לנטרל מלכודות, כמו הנוכל (Rogue).


Battle Engeneer:
כרגע המשך המקצוע היחיד של ל-Artificer, נותן בונוסים שונים כפי שמצוין במשחק, לנטרול מלכודות ולרובה הקשת.
מאפשר להשתמש בכוח שאיתו אפשר לירות עם רובה הקשת ללא הפסקה במשך 6 שניות.



גזעים
הייתי אמור לעשות לפני הקלאסים, אבל לא משנה.



Human
מאוזנים.
אין בונוסים לתכונות ואין מינוסים.
לכן הם יכולים להצליח בכל המקצועות.
בונוס של Skill Points ו- Feat נוסף.



Elf
האלפים הם יצורי פיה באופן מסוים.
בונוס +2 ל-DEX
מחסר -2 ל-CON
מומלץ ל-Ranger בייחוד.
בונוס עם קשתות ועוד נשקים מסוימים כמו Scimitar.




Halfing
אנשים קטנטנים וזריזים
בונוס 2+ ל-DEX.
מחסר 2-ל- STR.
בונוס ל-AC
בונוס להצלות.
מאוד מוצלחים כ-Rogue.




Dwarf
נמוכים מהרגיל, אך מאוד עמידים.
בונוס 2+ ל-CON.
מחסר 2- ל- CHA.
עמידות לרעל ו-Balance (זה סקיל שמתאר שיווי משקל.)
טובים כ-ברברים ולוחמים. (הסגנון הזה)



Drow Elf
כמו שיפור מסוים של אלפים. עולים כסף, אבל אפשר להשיג אותם בקלות דרך 400 Favor.
בונוסים ומחסרים כמו של אלפים, אבל יש להם בונוסים נוספים ל-
2+ INT
2+CHA
יש להם שריון מסוים מיוחד נגד קסמים, ועוד. (Spell Resistance).

Warforged
הם רובוטים בצורה מסוימת. עולים נקודות
חסינות להמון דברים, כמו רעל, או קסמים של שליטה וכו'.
לא צריכים לנשום מתחת למים.
בונוס 2 ל-CON
מחסר 2 ל-CHA ו- WIS
מקבלים חצי מריפויים רגילים, אבל מתיקון (Repair) של WIZ או SORCERER מקבלים את כל הנקודות, אלו קסמים מיוחדים שנועדו לתקן Warforgeds
Half- Orc
חצי אורקים חצי אנשיים. עולים נקודות
חזקים יותר מהרגיל.
בונוס 2 ל-STR
מחסר 2 ל- INT ו- CHA



Half- Elf
חצי אנושיים חצי אלפים. עולים נקודות
בעלי אותם תכונות כמו בני אנוש, ללא מחסרים וללא בונוסים
אך יש להם תוספים נחמדים של בני אנוש וגם אלפים.
כמו בחירה של תוסף לתכונה לבחירה של בן אנוש, ותוספת Skill Points ו- Feat



אני אוסיף עוד דברים למדריך.
יש עוד לפרט הרבה חח, אני מקווה שזה עוזר לחלק מהאנשים.
אם צריכים עוד עזרה בפרטי או שיש עוד רעיונות לפירוט, תגידו.



ולא לשכוח שיש לנו גילדה מיוחדת ב-Orien
אז תנסו את המשחק. (ב-Orien)
(תשלחו הודעה ל-Dhalmass)

בהצלחה!