פרשת חיי שרה - הרב כפיר ברוך מבורך דדון
פרשתנו מאריכה לספר במעשה שליחותו של אליעזר עבד אברהם לקחת אשה ליצחק ובכל פרטי המעשה מה לקח מה דיבר, וטעם האריכות מביא רש"י בשם המדרש אמר רבי אחא יפה שיחתן של עבדי אבות לפני המקום מתורתן של בנים, שהרי פרשה של אליעזר כפולה בתורה, והרבה גופי תורה לא נתנו אלא ברמיזה (פרק כ"ד פסוק מ"ב). ופירוש הדברים שמצוות רבות נכתבו בתורה בפסוק אחד או נלמדים ממילה אחת בתורה, וכאן שיחתו של אליעזר עבד אברהם נכתבת באריכות רבה, וכל זה משום חביבותו של אליעזר עבד אברהם לפני המקום.
אליעזר, הינו בנו של נמרוד וניתן לו לעבד אחר שניצל מכיבשן האש (תרגום יונתן בראשית י"ד י"ג, ופרקי דרבי אליעזר ט"ז), ובגמרא ביומא (כח: ) אמרו שהי'ה לומד תורה מאברהם אבינו ומלמדה לאחרים, והי'ה קלסתר פניו דומה לזה של אברהם (בראשית רבה נ"ט ח'), ונכנס לגן עדן בחייו (דרך ארץ זוטא א'), ועוד שבחים רבים ממעלותיו של אליעזר עבד אברהם הזכירום חז"ל.
וכל מעלות אלה זכה להם בזכות ששימש את אברהם אבינו, וכן אמרו רבותינו בברכות (ז: ) א"ר יוחנן משום רבי שמעון בן יוחאי גדולה שמושה של תורה יותר מלומדה, שהמשמש תלמיד חכם זוכה ללמוד ממנו את הנהגותיו בלימוד תורה וקיום מצוות ורואה בעיניו את לימוד התורה, וזוכה לקיים מצוות ברוח אחרת בזכות ששימש תלמיד חכם. ובזה מובן מדוע האריכו חז"ל בשבחיו של אליעזר ללמדנו שגוי עבד יכול לזכות למעלות רמות ע"י שמשמש תלמיד חכם ועל אחת כמה וכמה יהודי אם מתדבק בתלמידי חכמים שיכול לזכות ליותר מעלות.
וה' יזכנו להדבק בתלמידי חכמים ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים.
"כל המענג את השבת נותנין לו משאלות לבו, שנאמר, "והתענג על ה' ויתן לך משאלות לבך" (תלמוד בבלי, שבת קיח, ע"ב. ).
שבת שלום לכולם!!!



ציטוט ההודעה
