צהריים טובים =]
אני מאוד רוצה להבין כמה שיותר לעומק את הסיבות האידאולוגיות לזה שלא צריך להתגייס לצבא לדעתכם.
אתחיל בקצת פירוט עליי ועל מה שעולה לי בערך בראש כשאני חושב על הנושא.
בעבר הלא רחוק, הייתי מורעל, והייתי בטוח שכל אחד פשוט חייב לשרת בצבא, לתרום למדינה ולהגן עליה.
זה נשמע מאוד הגיוני, בכל זאת, לעשות שלום עם הערבים - נשמע די בעייתי.
עושה רושם, לפי התקשורת, ההסטוריה שלנו, שאם לא יהיה לנו צבא מספיק חזק,
נהיה בבעיה גדולה, ובסיכון גדול של מלחמה בה באמת נוכל להפסיד.
הערבים הסובבים אותנו תוקפניים, והם לא בידיוק מחפשים שלום אמיתי.
לפני מלחמת העולם ה- 2 לדוגמה, נחתם הסכם מינכן כדי למנוע מלחמה עם גרמניה,
בסוף אנחנו ידועים איך זה נגמר.
בנוסף, אני חושב שאפשר לתת כדוגמה גם את כל מדיניות הפיוס של בריטניה וצרפת.
זה נראה לי מאוד הגיוני, שאם באמת נוותר למדינות ערב וויתורים טרטוריאליים ונחזיק צבא לא מספיק חזק,
נוכל באמת לגמור לא טוב.
אני אישית, הגעתי למחשבה של אולי לא להתגייס לא בגלל שהאידיאולוגיה שלי השתנתה,
אלא בעיקר בגלל האטימות של הצבא, הטרטורים שלהם, השקרים,דחיות גיוס לא קשורות ומשיכת זמן ממש מוגזמת בהכל.
ובכלל, הגעתי למצב שאני יכול להתגייס לתפקידים מגעילים כמו חיל החימוש למרות נתונים די גבוהים,
כשדחו לי את הגיוס בשנה וחצי בערך (ועוד כל חודשיים-3 בחודשיים) למרות שאני כמה פעמים ביקשתי להקדים לי את הגיוס.
מקרה מיוחד תאמת, ואני יודע שלרוב האנשים זה הרבה יותר פשוט.
כשחשבתי על לא להתגייס, הייתי בטוח שאם אני אכן עושה את זה, זה הולך להיות מעשה ממש לא מוסרי ואגוצנטרי שלי.
את האמת גם עכשיו, כשאני קצת זמן לפני גיוס, ודי החלטתי על זה שאני הולך לצאת,
אני לא לגמרי בטוח האם מה שאני רוצה לעשות הוא באמת מוסרי.
כשהתחלתי לקרוא את הכתבות והפורום באתר הזה,אכן התחלתי להבין שלא הכל כל כך פשוט כמו שחשבתי קודם,
ובאמת, כרגע אני כבר לא כל כך בטוח שהאידיאולוגיה של "שירות צבאי של 3 שנים מאוד תורם למדינה,
גם אם לפעמים זה יכול להיות לא כיף,ולפעמים אנחנו פוגעים בזכויות ערבים אבל הכל בשביל בטחון המדינה" היא לגמרי נכונה.
אז, בעצם השאלה שלי היא :
למה אני לא צריך להתגייס לצבא?מה הסיבה?חוץ מרווח אישי של 3 שנים?"סיבה אידאולוגית".
למה בכך שאני לא מתגייס, אני תורם (או שלא פוגע?) למדינה יותר ממה שחייל תורם ב3 שנים?בהנחה שאני לא עושה שירות לאומי.
הבנתי שכל אחד פה יצא מהצבא\נגד צבא בגלל סיבות שונות, אשמח לשמוע כמה שיותר דעות מאנשים שונים, כדי באמת להבין יותר בנושא הזה.
מאוד אשמח אם למישהו יש קישורים לכתבות או אפילו ספרים שמרחיבות כמה שיותר על הנושא,
כולל ניתוח מעמיק של מה יקרה אם יהיה ככה וככה,למה לא מוסרי להתגייס לצבא ועוד.
אשמח כמובן גם לדעות הפוכות או יותר שקולות, של "לא צריך להתגייס רק במקרים מסוימים"
או "אם לא להתגייס- החובה המוסרית לעשות שירות לאומי".
מצפה לתגובות ומקווה שיהיה מעניין כאן .
נ.ב : אני מאוד נמשך לאידיאולוגיה החרדית בטענה שהם לא מתגייסים כיוון שהתורה" מגנא ומצלא " ראו מאמר ותבינו הכל http://www.yagdiltorah.org/publications/security.pdf
"ע"י העיון והיגיעה בתורה, אין הגלות
יכולה לשלוט על בני ישראל"
משיחתש"פ וארא תשמ"א
ב' מדרגותבשמירהשל התורה
במהות ההגנה והשמירהשעל ידי תורה, שישלבארה בשני אופנים:
א) זוהי סגולה הקשורה עם המצוה דת"ת, שגדלה זכות מעשה מצוה זו, עד
שמגינה על האדם. וע"ד מ"שהרמב"םשהקורא "פסוקיןומזמור מתהלים" הרי
"זכות קריאתן" מגינה עליווניצל "מצרות ומנזקים".
ב) הלימוד פועל שינוי בהאדם העוסק בתורה, דכאשר טרוד ועסוק בת"ת,
נעשהשינויגבראע"ישהתורהמתאחדתעמו (בלשוןרבינוהזקן, שנעשה "יחוד
נפלא.. לאחדים ומיוחדים ממש מכל צד ופנה" דשכל האדם ודחכמת התורה),
ובמילא הרי הוא מוגן ושמור מכל דבר המזיק (כמו התורה). וע"ד מאמר חז"ל
"ת"ח אין אורשל גיהנםשולטת בהן.. שכל גופן אשדכתיב הלא כה דברי כאש
נאום ה'".
והנפק"מ בין שני אופנים אלה: לאופן הא' מספיק לימוד התורה למיגרס,
ואפילו קריאת פסוקים לחוד, כלשון הרמב"ם הנ"ל "שקרא פסוקין ומזמור
מתהלים", שהרי מקיים מצות ת"ת; משא"כ לאופן הב' ה"ז רק כאשר האדם
לומד לעיון, שרק כאשר "לומדה היטב בעיון שכלו", מתאחד שכל האדם עם
חכמת התורה ונעשהשינויגברא כו'...
בלימוד בעיון - שמירה והגנה יתירה
ויש לבאר טעם המדרש שהשבטים הוצרכו להגנה זו שעל ידי עיון התורה -
שזהו משוםשהדרךשהלכו בה אז היתה מסוכנת ביותרולכן זקוקים היו להגנה
ושמירה יתירה.
דכמובדרך כפשוטו, ישכמהדרגותבסכנתהדרכים (אףשכלהדרכיםבחזקת
סכנה), וככל שהדרך מסוכנת יותר צריכים שמירה מעולה יותר, כן הוא בסכנה
רוחנית.
וזהו החילוק בין הליכת השבטים כמה פעמים מארץ כנען למצרים הלוך
ושוב, והליכתם בכתוב דידן. שהליכותיהם הקודמות היו בשליחותו של יעקב
להביא בר בשנות הרעב, אבל הליכה זו "מהרו ועלו אל אבי גו' רדה אלי אל
תעמוד גו'", היתה קשורה עם ירידת יעקב וכל נפשות ביתו למצרים, דהיינו
הירידה לגלות, לקיים מ"ש בברית בין הבתרים "גר יהי' זרעך בארץ לא להם
ועבדום וענו אותם", ולכן דרך זו דוקא צריכהשמירה והגנה יתירה.
"הכח לגאול אתישראלמגלותהוא בהיגיעה בתורה"
וזהו שהזהירם יוסף "אל תפסיקו מדבר הלכה", שההגנה ב"דרך" המובילה
לגלות היא ע"י שלא יהי' הפסק אצלם בעיון התורה, דכאשר בנ"י עוסקים בתו־
רה בעיון, שמתאחדים עם התורה, בכחם להתגבר על חושך הגלות ואין הגלות
שולטת כלל על אישישראל, וכמרז"ל "אין לך בןחורין אלאמישעוסק בתלמוד
תורה".
וזהוגםמהשמצינו, שלפניירידת יעקב למצרים הנה "ואת יהודהשלחלפניו
גו' להורות לפניוגושנה", ואמרורז"ל "להתקין לו בית תלמוד שיהא שם מורה
תורה שיהו השבטים הוגים תורה" - לא רק שיהי' בהשבטים לימוד התורה,







ציטוט ההודעה

ספוילר: 

