אם ההתחסדות ההומניסטית של Infamous עולה לכם על העצבים, לכו על Prototype: משחק פעולה מופרע לגמרי, שמעניק לשחקן חופש כמעט מוחלטקול מגרת' ואלכס מרסר, הגיבורים של Infamous ו-Prototype, הם ממש תאומים שהופרדו בלידתם. שניהם בחורים צעירים עם יצר מרדנות טבעי, שמצאו את עצמם בוקר אחד משוטטים בעיר הרוסה, צוברים כוחות-על יוצאי דופן מסיבה שאיננה ברורה להם.
![]()
מגרת', כזכור, הופך לכולא ברקים אנושי, ומסוגל לשגר זרמי חשמל לעבר מי שמעצבן אותו. המוטציה של מרסר מעט יותר מופשטת: אלכס זוכה ביכולת לשנות צורה ולהפוך לכל אדם שאותו הוא "בולע" (קצת כמו המחסל הרע מ"שליחות קטלנית 2"). שניהם מוצאים דרכים לנוע ברחבי העיר בחופשיות ובמהירות אדירה, ושניהם מחליטים בשלב מוקדם למדי של ההרפתקה כי משימתם העיקרית היא להבין מה קרה להם, ולנקום במי שהפך אותם למפלצות.
ובכל זאת יש הבדל, ההבדל שיהפוך את Prototype עבור חלק מהשחקנים לגרסה בנאלית ופרימיטיבית של Infamous, ועבור רבים אחרים לאחד ממשחקי הפעולה הגדולים של השנה. עם כל הדמיון הרב שביניהם, על דבר אחד מגרת' ומרסר לא מסכימים – ערכם של חיי אדם. לאורך כל הקמפיין של Infamous, שואל מגרת' שאלות מוסריות קשות. גם אם נענה לו עליהן באופן שאיננו הומניסטי כלל, ברור למדי שמגרת' לפחות מייחס חשיבות כזו או אחרת לסוגיות הללו, מנסה להחליט ברצינות או הוא רוצה להיות גיבור טוב או רע.
למרסר, לעומת זאת, אין שום תהיות בנושא הזה. החל מן הרגע הראשון במשחק מבין הגיבור של Prototype ששאר בני האדם המסתובבים בעיר הם אפילו לא נמלים לעומתו. הוא דורס אותם, מחסל אותם, בולע אותם לתאבון בלי שום נקיפות מצפון. לעומת הסגנון המעודן יחסית של Infamous, הקמפיין של Protoype מורכב משעות ארוכות של אקשן פרוע ומטורף, קרבות רחוב מהירים שלא מסתיימים עד שאלכס – ואתם - באים על סיפוקכם. זוהי בהחלט לא חוויה לכל המשפחה, אלא מנה מרוכזת של אלימות חסרת פרופורציות. הנאה אפלה ומרושעת, אבל עדיין הנאה.
כמובן שזה לא היה עובד אם מערכת הקרבות לא הייתה מוצלחת, ולמרבה המזל זו של Prototype היא אחת הטובות שנתקלתי בהן. מגוון המהלכים של מרסר פשוט עצום, ובכל פעם שנדמה לכם שהגעתם לשיא, המשחק מלמד אתכם עוד כמה טריקים חדשים. הרי לפניכם מדגם מצומצם של דרכים שונות בהן תוכלו לחסל חבורה של מוטציות מטרידות: להיכנס בהן ראש בראש, לירות בהן מרחוק עם משגר טילים, לדרוס אותן עם טנק, להשליך עליהן חפצים כבדים מגג סמוך, או להשתלט על גופו של חייל ולקרוא להפצצה אווירית... ובאמת שזו רק דוגמית קטנה מחופש הפעולה המרשים.
המחיר שאותו תאלצו לשלם עבור מגוון האפשרויות הוא ממשק מסובך ו"כבד" שאיננו תמיד אינטואיטיבי. בגרסת הפלייסטיישן 3 שבה שיחקנו, לא נותר כפתור אחד פנוי על ה-Dual Shock 3 – ועדיין נאלצנו מידי פעם להאט את האקשן, להיכנס לתפריטים ולתת-תפריטים בכדי לבחור את הפעולה הספציפית שנראית לנו מתאימה. ככל שרמת הקושי עולה, כך נעשה חיוני יותר ויותר ללמוד בעל-פה את שילובי הלחיצות השונים. המשחק מנסה ללכת לקראתכם וחוזר עליהם שוב ושוב, אך ללא מידה מינימלית של השקעה בניסוי וטעייה לא תגיעו רחוק.
![]()
האקשן לא רק מהנה, אלא גם נראה נהדר. Prototype לא חושש לעבור להילוך איטי בכל פעם שמשהו מעניין מתרחש על המסך, וכך נותן לכם הזדמנות להתרשם מהמודלים המפורטים של מרסר עצמו ושל יריביו, ומהאנימציה החלקה והריאליסטית. העיר עצמה, המבוססת על רובע מנהטן של ניו-יורק, לא יפה כל-כך, ולמעט מספר מקומות מפורסמים שתזהו מייד נראית כמו ערימה חסרת אישיות של קוביות (ויש שיגידו – הרי זוהי בדיוק ניו-יורק!). אבל למי יש זמן להתעמק בנוף כשעשרות מפלצות מציפות את הרחוב?
ל-Prototype אין מצב משחק מרובה-משתתפים, ובכל זאת הוא ייתן לכם תמורה הוגנת לכספכם בזכות קמפיין ארוך מאוד המורכב מעשרות משימות עלילתיות, ומאות אתגרים צדדיים שיסייעו לכם לרכוש יכולות חדשות. ומה אם עדיין לא קניתם את Infamous? ובכן, אם יש לכם רק אקס-בוקס 360 או מחשב אישי, אזי השיקול כלל לא רלוונטי – סוני מעדיפה לשמור את משחקיה לעצמה. ואם יש לכם פלייסטיישן 3, שאלו את עצמכם מה נשמע מהנה יותר: קמפיין מהודק, מתוסרט היטב ומלא תובנות חברתיות, או אורגיה פרועה של אלימות ואקשן מוגזם. אם האפשרות השנייה נראית לכם מוצלחת יותר, לכו על Prototype ולא תצטערו.
יתרונות
מערכת קרבות מדהימה, המעניקה לשחקן חופש פעולה מלא בבחירת הדרך המושלמת להרס וחורבן
קמפיין ארוך ומאתגר לשחקן יחיד
גרפיקה מרשימה, למעט העיר חסרת הפירוט
חסרונות
אין מולטיפלייר
קצת קשה להשתלט על כל צירופי המקשים
הסוגיה המוסרית כלל לא עולה לדיון
[גיימר]
http://www.iatraf.co.il/showthread.p...ight=prototype
לדעתי זה הרבה יותר נכון והציון הרבה יותר מתאים
לדעתי המשחק הזה פשוט ענק (גם באורך...)
ואני לא מפסיק להינות שאני משחק בו...









