קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. טיעוני המחזירים בתשובה ותשובות
    על ידי crazyseducer בפורום תאולוגיה ודתות
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 24-07-2013, 19:25
  2. טיעוני המחזירים בתשובה וטענות ותשובות חלק ב'
    על ידי crazyseducer בפורום תאולוגיה ודתות
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-11-2010, 21:33
  3. חחח כנסו.. חלק מהסדרה החדשה "ג'ואי" מחברים..
    על ידי Born2Kill בפורום דיבורים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 06-10-2005, 13:49
  4. אני חלק מההיסטוריה של צהל
    על ידי Semion בפורום דיבורים
    תגובות: 30
    הודעה אחרונה: 10-09-2005, 17:07
+ תגובה לנושא
מציג תוצאות 1 עד 4 מתוך 4

טיעוני המחזירים בתשובה ותשובות חלק ג'

  1. #1
    משתמש מתחיל
    שם פרטי
    seducer
    תאריך הצטרפות
    08/2010
    גיל
    31
    הודעות
    183
    לייקים
    0
    נקודות
    50
    משפט מחץ
    הדרך של אחר כך מובילה לעיר בשם שום מקום
    מין: זכר

    ברירת מחדל טיעוני המחזירים בתשובה ותשובות חלק ג'

    מעמד האשה ביהדות
    הטענה:
    • בתשובה לשאלה "מה עם מעמד האישה ביהדות?" כתוב בחוברת ההדרכה להחזרה בתשובה שיש לענות בקול רך, לשבח את השואל ולומר שזה לא המעמד של האשה שונה, אלא התפקיד שלה.
    • טריק אחר הוא להפוך את היוצרות: טוענים שהאשה נעלה על הגבר, ומכאן ממשיכים לאן שרוצים. (למשל: "ולכן יש לה פחות מצוות" או "ולכן היא צריכה ללמוד פחות")
    תמצית התשובה:
    הסטת נושא. גם המעמד שונה וגם התפקיד, ושהפירסומאי המטיף לא יעביר לך נושא. הסטת תשומת הלב להבדלי התפקיד השונה נועדה להסוות את הבדלי המעמד. הדתי מברך כל יום "ברוך שלא עשני אשה" והדתיה מברכת "ברוך שעשני כרצונו". הבדלי התפקיד קשורים בהבדלי מעמד.
    תקציר התשובה:
    • פסולה. נשים פסולות לעדות ביהדות, כי אינן נחשבות למהימנות. זה לא עניין של תפקיד אלא של מעמד. זה גם בגלל שהן נעלות כל כך, עד שאי אפשר לסמוך על עדותן.
    • ירושה. אם יש לאדם בנים ובנות, והאדם נפטר, אז הבנים מתחלקים בירושה והבנות לא. הן פשוט נעלות מדי בשביל לקבל משהו.
    • אמינות. אשה איננה מוסמכת לאשר ביעור חמץ, כי אין סומכים עליה שהיא לא העלימה עין מהחמץ. היא נעלה מכדי להאמין לה.
    • תורה. אין ללמד את האשה תורה. מי שמלמד את ביתו תורה נחשב כאילו לימד אותה דברים תפלים. היא נעלה מדי בשביל התורה.
    עוד על מעמד האשה:
    • שוביניזם ברוח ישראל סבא מאת ישי שמש: http://www.hofesh.org.il/gamzo/shoovinism.html
    • מעמד האשה בהלכה היהודית, מאת צופיה מלר
    http://www.hofesh.org.il/articles/woman/woman.html
    מעט חומר למחשבה: http://www.hofesh.org.il/papers/think_and_act.html
    לזכור ולהגיד: אני מרגיש שאתה מנסה למרוח אותי. למה אישה פסולה לעדות?

    סדר חברתי
    הטענה: אולי הדת שקרית, אבל היא טובה לחינוך ההמונים. בלי הדת אנשים יהיו רשעים וחטאים.
    תמצית התשובה:
    1. זה פטרוני.
    2. אה, כן? זו טענה שאין לה סימוכין ברורים במציאות.
    הפרכה בדרך השלילה:
    אירן. גם אירן דתית.
    טבח יהודי. דוד המלך הוציא להורג בשם הדת שני שלישים מהשבויים המואביים. לאחר מעשה העגל טבחו ישראל איש את אחיו, בגלל הדת.
    תקציר התשובה:
    זה פטרוני. מי אתה שתקבע לאחרים מה טוב להם? מי הרבנים שיקבעו? האם היית מוכן להיות זה שקובעים בשבילו מה טוב לו? למה שאתה תקבע לי לפי מה שנח לך? בוא נתחלף.
    מאיפה לך שזה טוב? אין לכך סימוכין ברורים במציאות. דוקא בקיבוצים, שברבים מהם אין אפילו בית כנסת, יחסי אדם לאדם הם טובים יותר מאשר אצל ציבורים דתיים רבים. הדת מביאה לסדר חברתי שיש בו סובלים רבים: עגונות, ממזרים, אנשים שאסור להם לעשות מה שהם אוהבים. בכלל, למה לבחור דוקא את הסדר הזה? הוא ישן ומיושן ולא מתאים לרוב האנשים החיים היום.
    לזכור ולהגיד:
    • אז כל מי שלא מאמין בדת הוא פושע?
    • אתה מוכר את הדת בתור שקר מועיל?

    שכר ועונש
    שמות נוספים: הצדקה בעולם הבא, הגמול, גיהנום וגן עדן.
    הטענה: לא יכול להיות שאין צדק. יש צדק והגמול הוא בעולם הבא.
    תמצית התשובה:
    החיים קשים. זה נכון שלא נח שאין צדק, אבל זה מאד יכול להיות. זה גם כך. אתה יכול לקבל את זה או לטמון את הראש בחול. זה שתאמין בגמול בעולם הבא זו בריחה מהמציאות הלא נעימה.
    הפרכה בדרך השלילה:
    הגינות בהודעות. אם כך אז זה לא הוגן מצד אלוהים שחלק מהאנשים יודעים שצריך לשמור מצוות ואל חלק המידע הזה בכלל לא מגיע. אלה ילכו לגהינום בלי שיזהירו אותם. לא יפה.
    תקציר התשובה:
    הרוצה לשקר – ירחיק עדותו. הפירסומאי המטיף עשה עבודה יסודית והרחיק את העדות עד העולם הבא. משם עוד אף אחד לא חזר כדי לדווח. בכלל, זה חשוד שמישהו מדבר בבטחון על מה שקורה במקום שאף אחד עוד לא חזר ממנו כדי לדווח.
    יתרונות נוספים:
    • עד שתמות ותגלה שרימו אותך – אתה תקיים מצוות ותצביע למפלגות חרדיות.
    • לא ברור בכלל שאחרי שתמות אתה תבין שרימו אותך, כי לא ברור אם נשאר מה שיבין.
    • גם אם כן – אחרי שתמות יהיה לך קשה לחזור ולהתלונן שרימו אותך.
    • עד אז גם הפירסומאי המטיף אולי ימות, ולא תוכל לתבוע ממנו הסברים או פיצויים.
    לסיכום: טוב לחתום על שטר ללא כיסוי ועם כיסוי תחת.
    עוד על הטענה: "ציידי הנפשות", עמודים 28-29.
    לזכור ולהגיד: מי בדיוק חזר מהעולם הבא כדי לספר לך מה קורה שם?

    רכישת אהדה
    רב המכר
    שמות נוספים: נפוצות התנ"ך.
    הטענה: התנ"ך הוא רב המכר של כל הזמנים.
    תמצית התשובה:
    1. לא נכון. הלוחות הלוגריתמיים והטריגונומטריים הודפסו ביותר עותקים.
    2. אז מה? מה הקשר בין נפוצות לאמת?
    3. מיליארד נוצרים. מדובר בתנ"ך עם הברית החדשה. ספרי תנ"ך בל הברית החדשה יש רק כמה מליונים.
    הפרכה בדרך השלילה:
    הסיפרון האדום. דבר הדפוס הנפוץ ביותר אחרי הלוחות והתנ"ך הוא הספרון האדום של מאו, אשר כולל את תמצית הקומוניזם הסיני. לכל סיני יש ספר כזה. האם זה הספר הכי חשוב אחרי התנ"ך?
    לזכור ולהגיד: התנך הנפוץ זה בגירסה עם הברית החדשה, נכון?
    חרדופוביה
    הטענה: החילונים מנסים להרחיק את המחזירים בתשובה מעצמם ובעיקר מילדיהם כי הם מפחדים שהציבור יכיר חרדים ויבין וישתכנע.
    תמצית התשובה:
    1. סינון המידע: כששולחים פירסומאי מטיף זו לא יצירת הכרות, אלא יחסי ציבור. החרדים הם אלה המתנגדים למפגשי נוער, בגלל חילוניפוביה.
    2. גבול הליברליזם: הנכונות לשמוע כל דעה נעצרת בדעות הרוצות לשלול את חופש הדעה או המסיתות לפשע. כאן יש לנו דעה המכוונת לשלול את חופש הדעה.
    הפרכה בדרך השלילה:
    מדיח הוא מדיח. אנחנו מרחיקים מהילדים גם כיתות משיחיות, סוחרי סמים, מדיחים לזנות ומיסיונרים נוצרים. החרדים ודאי תומכים בהרחקת כל אלה. אין הבדל בין הדחה לכיתה משיחית לבין הדחה לחרדות.
    תקציר התשובה:
    • פרסומאי: אדם הבא לנאום יכול להציג את כל מה שיפה ולהסתיר את כל מה שרע. הוא גם הרבה יותר רהוט מרוב שומעיו ומנוסה בויכוח. הוא גם יכול להתחמק מכל נושא לא נח ("הנושא הזה רחב מדי למסגרת הדיון הנוכחית" או התחמקויות דומות). אם רוצים להכיר אפשר לעשות מפגשי נוער. כך עושים בין חילונים לדתיים לאומיים, כך עושים בין יהודים לערבים. כך עושים בין קיבוצים ועיירות פיתוח. כך עושה כל מי שמאמין שכדאי שיכירו אותו. הבאַת מחזיר בתשובה לבית ספר היא הבאַת פירסומאי.
    • גבול הליברליזם: מדינות דמוקרטיות לאחר גרמניה של שנות השלושים אינן מרשות יותר להשמיע דעות אשר שוללות את חופש הויכוח. גם פגיעות אחרות בחופש מסוייגות.
    • אחריות הורים ומורים: אנחנו לא מרשים לילד לפגוע בעצמו מחוסר ידע. כך, למשל, אין נותנים לפעוט ללכת לבד לכביש ואין לוקחים ילדים לחופים מסוכנים. זו חובת המורה וההורה להגביל את החופש במקרים האלה. באותו אופן לא ניתן לילד (וגם לא לאדם בוגר) להשתמש בסמים. גם הצטרפות לכת משיחית או לקהילה חרדית היא נזק עצמי שיש למנוע.
    עוד על חילוניפוביה:
    • על אנשי מר"צ: http://www.hofesh.org.il/haredim_papers/980814.html
    לזכור ולהגיד: אז למה החרדים מתנגדים למפגשי נוער בין חילוניים לחרדים?

    מיתוס אהבת הבריות
    הטענה: החילונים מנוכרים זה לזה וכל מה שמעניין אותם אצל זולתם זו התועלת שהם יכולים להפיק ממנו. החרדים אמונים על "ואהבת לרעך כמוך".
    תמצית התשובה: זו החזות שחושף הפירסומאי המטיף. כציבור, אין יותר אהבת בריות אצל החרדים. גם אצלם יש מעשים שליליים ומעשים חיוביים.
    הפרכה בדרך השלילה:
    • אבנים. אז למה חרדים זורקים אבנים על מכוניות הנוסעות בשבת? הרי הם אוהבים את הנהגים ולא רוצים שהם יהרגו.
    • אלימות. אז למה חרדים מכים נשים הלובשות מכנסים קצרים? האהבה הזו נראית נגועה בסטיות מסויימות.
    • פילוג. אז למה החרדים מפולגים לכל כך הרבה זרמים? זה כנראה סוג מיוחד של אהבה: אהבה מפלגת.
    תקציר התשובה:
    • קל להגיד. שים לב כמה זה זול לטעון "אצלנו אוהבים יותר" כאשר אתה לא יודע את המציאות: אתה לא יכול להביא עובדות נגד, הפירסומאי המטיף יכול לבחור אילו עובדות הוא יספר לך ואילו לא, והוא גם יכול להמציא סיפורים. אין לך שום דבר לעשות.
    • בחירתו של סבא יוסף. בקיבוץ מעין ברוך גר אדם חרדי, הסבא יוסף, עד ליום מותו. סבא יוסף עזב את מאה שערים ועבר לגור בקיבוץ. הוא אמר שאנשי הקיבוץ מקיימים הרבה יותר מצוות מאשר החרדים: הם אמנם לא מתפללים שלוש פעמים ביום, הם מחללים שבתות, הם לא שומרים כשרות ולא מקפידים על דיני טהרה, אבל הם מנצחים בתחרות בזכות הפער הגדול במצוות שבין אדם לחברו.
    עוד על אהבת הזולת:
    • אוסף מרשים של ציטוטים מחרדים מופיע במאמר "על השנאה" של אינג' קדיד לפר, אשר הופיע ב"העיר": http://www.hofesh.org.il/articles/sinaa.html
    • אוספי ציטטות רבים מהעיתונות החרדית: http://www.hofesh.org.il/haredim_pap...im_papers.html
    • צו פיהוק מאת יואל ריבק: http://www.hofesh.org.il/articles/zav_pihook.html
    לזכור ולהגיד: אז אתה אומר שכל החילונים אגואיסטים?

    אחדות העם
    הטענה: חוסר הסובלנות של החילונים כלפי החרדים זורע פילוג בעם. בבקשה, קצת יותר סובלנות.
    תמצית התשובה:
    מדרון חלקלק. אין סובלנות לדחיפה במדרון חלקלק.
    הפרכה בדרך השלילה:
    • כיתות. גם לגבי כיתות משיחיות אנחנו לא סובלניים. גם לגבי סוחרי סמים. ההחזרה בתשובה היא לדעתנו הדחה מדרך הטוב.
    • סימטריה. אם סובלנות, אז בבקשה: תהיו סובלנים ואל תתערבו לנו בחיים.
    • עויינות חרדית. אם אחדות, למה אתם מכריזים על יום חג ושמחה ביום הזכרון לחללי צהל? ולמה על יום אבל ביום העצמאות?
    על זה כתב חנניה רייכמן:
    עקור נא, בעל תוכחה
    את התככים מתוכך!
    תקציר התשובה:
    מדרון חלקלק: חנניה רייכמן כתב:
    אם לשֵד מושטת זרת
    כל היד אינה חוזרת
    הויתור הקטן לא יבוא לבד. אחריו ינסו המחזירים בתשובה להמשיך את המומנטום ולצוד עוד נפשות.
    נסיונות ההתקרבות של המחזירים בתשובה איננה "רק בקשה קטנה", אלא שלב ראשון בתכנית החזרה בתשובה.
    כך גם ההקמה של מוסד חרדי בלב שכונה חילונית או הבאת פרסומאי מטיף של חזרה בתשובה במסווה של לימוד יהדות.
    עוד על אחדות העם:
    • צו פיהוק מאת יואל ריבק: http://www.hofesh.org.il/articles/zav_pihook.html
    • נסיון מוזר, מאת דן מלר: http://www.hofesh.org.il/letters/strange_trial.html
    • לעצור את הכפיה מאת רן כהן: http://www.hofesh.org.il/letters/maariv_lanoar1.html
    • סובלנות חרדית לאנשי מר"צ: http://www.hofesh.org.il/haredim_papers/980814.html
    לזכור ולהגיד: אז למה החרדים לא עומדים דום ביום הזכרון ומכריזים יום אבל ביום העצמאות?


    קדושת הלשון העברית
    זוהי קבוצת טענות ופלפולים המסתמכת על אמונה שהאמת מתגלה דרך המילים והאותיות של הלשון העברית.
    הסיבה היחידה להאמין בכך היא רגשית: זה נותן לאנשים הרגשה של ייחוד שהם משתמשים בלשון קדושה.
    פרט לכך זה חסר כל הגיון.
    מבחינה דתית זו פשוט עבודת אלילים: להאמין באותיות שהעברית קיבלה מהאשורית…
    הקבוצה הזו כוללת גימטריה, פסוקי נבואה, דילוגי אותיות וכדומה.
    הריקנות בטיעונים אלה מומחשת בין היתר ב- ציידי הנפשות, עמודים 69-77.

    אזהרה בקשר לסטטיסטיקה
    אם אתה לא יודע את המחירים אז אפשר לעבוד עליך במחירים.
    אם אין לך מושג במחשבים אז אפשר למכור לך בקלות מחשב דפוק. חשוב שתהיה מודע, ולא תקנה לבד מחשב.
    אם אין לך מושג בסטטיסטיקה אז אפשר למכור לך לוקשים. אתה יכול לבחור לאכול את הלוקשים שמאכילים אותך או להודות שאתה לא בקי בסטטיסטיקה. השיכנוע וההתלהבות של הפירסומאי שמולך שהוא צודק אינם מהווים שיקול. גם הוא אינו בקי בסטטיסטיקה. תן לו להתלהב לבד.
    לזכור ולהגיד:
    • אני יודע שאפשר למכור אותי בסטטיסטיקה, אבל מה הרקע שלך בסטטיסטיקה?
    • למה זה לא משכנע את הפרופסורים החילוניים לסטטיסטיקה?

    גימטריה
    תבנית הטענה: סכום הגימטריה של האותיות ביטוי א שווה לסכום סכום הגימטריה של האותיות ביטוי ב. מכאן נובע שביטוי א הוא ביטוי ב. כל מי שלמד סטטיסטיקה יודע שזה הרי לא יכול להיות מקרי.
    תמצית התשובה:
    1. יש מעט מדי מתמטיקאים. מי שלמד סטטיסטיקה יודע שזה יכול להיות יופי מקרי, תשאלו חבר שלמד סטטיסטיקה. הפירסומאי המטיף מסתמך על זה שכמעט אף אחד בקהל לא למד סטטיסטיקה.
    2. אין קשר. אין שום קשר בין המשמעות של ביטוי לבין הגימטריה שלו.
    3. בחירה מגמתית. יש המון ביטויים עם אותה הגימטריה. הפירסומאי המטיף בוחר אחד אשר מתאים למה שהוא רוצה לומר. מי שהיה משקיע כמוהו בחיפוש היה מוצא שם עוד דברים.
    הפרכה בדרך השלילה:
    • דוגמת התאונה בנתיבות, "ציידי הנפשות", עמוד 25.
    • בג"ץ = המן = המלך. חלק מהמחזירים בתשובה מציינים שהגימטריה של בג"ץ (95) היא כמו של המן (95) ומסיקים מזה כל מיני מסקנות נגד בג"ץ. הם מתעלמים למשל מכך שגם הגימטריה של המלה המלך (95) היא זהה. זה לא פחות נכון (שה שטות וזה שטות), אבל זה פחות נח להם.
    • הספר "החרדים" של אמנון לוי עמוד 199 למטה.
    • התלמוד. ישי לוי מציין שהגימטריה נותנת את אותו המספר (524) ל- "תלמוד בבלי" ול- "הבל הבלים חסר בסיס".
    תקציר התשובה:
    אם מחפשים מוצאים כל דבר. הגימטריה של רוב המילים בעברית מסתכמת לפחות מאלף. יש בעברית עשרות אלפי מילים עם גימטריה של פחות מאלף מכאן שיש מקרים רבים של עשרות מילים עם אותה הגימטריה. אם מוסיפים צרופים של מילים אז מקבלים המון מילים עם אותה הגימטריה. בין המילים האלו אפשר למצוא כל דעה. היתרון של המשתמשים בגימטריה הוא שהם מטריחים את עצמם לחפש את המקרים האלה. הם פשוט בוחרים אפשרות אחת מבין עשרות מילים, ולא מזכירים את כל השאר.
    עוד על גימטריה:
    • גימטריה לחבר'ה: http://atheism.org.il/gymetry.htm
    • הגימטריה כאמצעי לשטיפת מח: http://www.hofesh.org.il/religion_me.../gimatria.html
    • עמודים 94-100 בספר ציידי הנפשות מאת דן וצופיה מלר.
    • תוכנת גימטריה: http://www.hofesh.org.il/religion_me.../gimpromo.html
    • לזכור ולהגיד: "תלמוד בבלי" בגימטריה זה "הבל הבלים חסר בסיס" (שניהם 524). אז הגימטריה מעידה על האמת?

    דילוגי אותיות
    שמות נוספים: הצפנת מילים בתנ"ך.
    הטענה: אפשר לגלות מילים בתנ"ך בתבנית הבאה: מתחילים מאות מסויימת ומתקדמים בכל פעם מספר קבוע של אותיות. מכאן מסיק הטוען כל מיני דברים.
    תמצית התשובה:
    1. אין קשר. זה אומנם פיקנטי אבל זה לא אומר כלום.
    2. עובדה מתמטית. כל מלה בת עד שבע אותיות אפשר למצוא כמעט בוודאות (ברווחים קבועים) בכל ספר עם יותר ממליון אותיות כמו התנ"ך. רק צריך לחפש.
    הפרכה בדרך השלילה: דוגמאות יש בהפניות.
    1. הביטו בבראשית, מ"ד, פסוקים כ"ג-כ"ה. האותיות האדומות המוגדלות הן ברווחי 6, האותיות הכחולות המוגדלות מאד הן ברווחי 20. יחד 26. 26 זו הגימטריה של "יהוה":
    "וַתֹּאמֶר אֶל-עֲבָדֶיךָ אִם-לֹא יֵרֵד אֲחִיכֶם הַקָּטֹן אִתְּכֶם לֹא תֹסִפוּן לִרְאוֹת פָּנָי.
    וַיְהִי כִּי עָלִינוּ אֶל-עַבְדְּךָ אָבִי וַנַּגֶּד-לוֹ אֵת דִּבְרֵי אֲדֹנִי.
    וַיֹּאמֶר אָבִינוּ שֻבוּ שִבְרוּ-לָנוּ מְעַט-אֹכֵל."
    2. הבלים. בפרק הראשון של ספר המנסה לתמוך בדילוגי האותיות נמצאו המילים "ביטול", "תורה", ו- "בהבלים" ברווחים של 37, שזה הגימטריה של "הבל".
    3. ילדי הסופר. סופר עברי מצא בסיפוריו את כל שמות ילדיו ברווחים קבועים.
    4. התנ"ך וטולסטוי. מספרים שגילו בתנ"ך שמות של 36 רבנים חשובים וימי מותם או הולדתם. אחר כך גילו את אותם רבנים גם בתרגום העברי של "מלחמה ושלום".
    5. קדימה ישו! גם הנוצרים מביאים דילוגי אותיות מהתנ"ך: אם תתחיל מהאות יו"ד הראשונה בתנ"ך בדילוגים של 520 (גימטריה של המלה "כשר") תקבל: "ישוע יכול".
    כמה עובדות מתמטיות: כל מלה עד 7 אותיות אפשר למצוא ברחווים קבועים בתנ"ך. זה רק עניין של זמן, מאמץ, עבודה שחורה, התמדה ועקשנות. מי שיש לו זמן – ימצא. זה לא הפירסומאי המטיף שמולך מצא לבד, אלא מערכת התיחרוד הנעזרת במחשבים לחיפוש. לעומת זאת, ביטויים בני יותר מ- 20 אותיות לא יצליחו להקריץ לך משום מקום. לכן המטיפים היהודים מביאים את "היטלר" (או, כשנח להם, הם כותבים "הטלר") ואת "שואה", והמטיפים הנוצרים מביאים את "ישוע יכול" (8 אותיות זה עוד סביר לקבל, אבל לא וודאי שתקבל). אף אחד לא ימצא בתנ"ך ברווחים קבועים את הביטויים: "מחנה ההשמדה אוושיץ בירקנאו". גם לא אף אחד מהביטויים "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח", "אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד הוא נביאו" או "אני מאמין באב, בבן וברוח הקודש". בפעם הבאה שהפירסומאי המטיף מנסה למכור לך דילוגים, תבקש משהו עם יותר מעשרים אותיות.
    עוד על דילוגי אותיות:
    • האתר המוצלח ביותר בנושא, ואשר ממנו העתקתי את הציטטה מבראשית, הוא ג'מפולוגיה – הצופן התנכי: http://atheism.org.il/jumpo.htm
    • האתר הסאטירי הטוב ביותר הוא האתר של אריאל ברוש: http://www.atheist.org.il/cool/baba.html. באתר זה אפשר גם להוריד דמו (שתוכנת על ידי אריאל ברוש) אשר מאפשר לך לחפש לבד דילוגי אותיות.
    • שיטת דילוגי האותיות כאמצעי " להוכיח" את קיומו של "קוד אלוהי מוצפן בתורה": http://www.hofesh.org.il/religion_me.../diloogei.html
    • הקוד התנכי והקבלה מאת אבי בליזובסקי: http://members.iol.co.il/blizo/bible1.html
    • הספר "ציידי הנפשות" – תשובה ל"תשובה" מאת דן וצופיה מלר, עמודים 77-87.
    • החיפוש אחר ניסים מתמטיים (באנגלית) http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/
    לזכור ולהגיד: זה לא משכנע אף מתמטיקאי, אז למה זה צריך לשכנע אותי?

    פסוקי נבואה
    שמות נוספים: זה נחזה בתנ"ך, הוכחה בדיעבד, לכתחילה או בדיעבד.
    הטענה: לאחר שקרה איזשהו ארוע מוצאים פסוק אשר מוצג כמנבא את הארוע.
    תמצית התשובה:
    חכמה לארח מעשה. המבחן הוא היכולת לנבא מראש. במבחן זה נכשלים כל המנבאים. הצדקה אחרי מעידה על יכולת למצוא דמיון, לא על קיום של חיזוי.
    הפרכה בדרך השלילה:
    • למה שתקתם? אם אתם כל כך חכמים, למה התעוררתם רק אחרי הארוע?
    דוגמאות בספר "ציידי הנפשות":
    • דוגמת המדורה, עמודים 24,25.
    • דוגמת התאונה בנתיבות, עמוד 25.
    • דוגמאות נוספות בעמודים 87-93.
    עוד על הטענה:
    עד העצם. דיונים מצויינים בטענה מופיעים ב- "ציידי הנפשות" בפרק הראשון תוך שימוש בדוגמא של אסון המסוקים ליד שאר ישוב ובעמודים 87-93.
    לזכור ולהגיד: למה אתם תמיד חכמים רק אחרי שהדברים קורים?

    טיעונים ממש עלובים
    יש טיעונים שאינם שוים תשובה, אבל מישהו ברשת טרח וענה. אם מישהו ענה אז כנראה שיש מחזירים בתשובה אשר משתמשים בטיעון הזה. אני לא אחזור על התשובה, רק אפנה אליה לפי התבנית המקוצרת:
    שם הטיעון
    תמצית הטיעון:
    הפניה לתשובה:

    הפחדה רפואית
    תמצית הטיעון: מי שלא יעשה משהו שהדת מחייבת ילקה בבעיות רפואיות. לדוגמא: מי שלא תשמור דיני נידה תלקה בסרטן הרחם.
    הפניה לתשובה: הפחדות: כלי בדוק להחזרה בתשובה, "ציידי הנפשות" פרק ג'. העתק מופיע גם ברשת: http://www.hofesh.org.il/religion_me...frighten1.html
    לזכור ולהגיד: אתה חושב שהחרדים יותר בריאים מהחילונים?

    ספירת אי קיום מצוות מוות
    תמצית הטיעון: אחרי אסון באים וסופרים משהו ומגיעים לאותו מספר של ההרוגים. אפשר לספור מזוזות פסולות, שבתות שחוללו, ימים בשבוע או כל דבר אחר שמסתדר. אם זה לא מסתדר בדיוק אז אפשר להכשיר או לפסול מזוזה או שתים. ממילא אף חילוני לא יבוא לבדוק.
    הפניה לתשובה: הפחדות הקשורות במוות ככלי לחץ להחזרה בתשובה, "ציידי הנפשות" פרק ג'. העתק מופיע גם ברשת: http://www.hofesh.org.il/religion_me...frighten2.html

    פינת המתנדב

    טיעונים שפיספסתי
    אי אפשר לאסוף את כל הדברים הלא נכונים.
    אספתי כאן רק את הטיעונים שכבר נתקלתי בהם. אם נתקלתם בטיעון שעוד אין עליו תשובה כאן – תביאו אותו ונענה.
    כל מי שמשתתף בסמינר תיחרוד מוזמן לשלוח לנו טיעונים שאינם מופיעים פה.
    תחומים שאינני עוסק בהם
    אינני עוסק בכל ההבטים של מערכת התיחרוד, אלא רק בטיעונים של המטיפים החרדיים.
    בפרט אינני עוסק בתחומים החשובים:
    • דרכים להתחבב על השומע החילוני או המסורתי.
    • יצירת רגשי אשם.
    • דרכים לניתוק החילוני מהחברה החילונית.
    • טריקים של שימוש דרמטי בקול או בהבעות פנים וכדומה.
    • טריקים להתחמקות מנושאים קשים.
    • טיעונים להתקפה על אורח החיים החרדי.

    יש הרבה חומר על כל אלה באתרים השונים ברשת כגון "חופש" או "אתאיזם", בעלונים של קבוצות כגון "עם חופשי" ובספר "ציידי הנפשות".
    אני מחזק את ידיו של כל מי שמתנדב לקחת על עצמו כתיבה של מדריך מקוצר לאחד מהנושאים החשובים האלה.

    הפצת המסמך
    קריאה להפצה וכתב ויתור על זכויות

    מטרת המסמך הזה הוא הפצת הסבר לטיעוני נגד למערכת התיחרוד.
    שיכפול והפצה של המסמך הזה מותרים רק למטרה זו ולמטרות קרובות.
    בכפוף לכך:
    כל אדם וכל סוכן וירטואלי רשאי ומוזמן להעתיק ולהפיץ את החומר הזה בכל אמצעי, אופטי, מכני, אלקטרוני, טלפתי או אחר, לרבות איחסון במחשב, שליחה בדואר אלקטרוני, שליחה לקבוצות דיון, הצבה באתר ברשת האינטרנט או יצירת הפניה לאתרים המכילים את החומר, הדפסה, שיכפול, צילום, הקלטה, קריאה בקול או ברמקול, שידור, קליטה, המרה לפורמטים אחרים, תרגום, חלוקה בסמינרים של מחזירים בתשובה וכיוצא בזה.

    אתרים ומקורות
    אשר נעזרתי בהם כמה פעמים.
    האתרים של חופש ושל אתאיזם (ראה הפניה לארגונים בדף הראשי) מלאים בתשובות טובות, אך תשובות אלו מחייבות קריאה רבה יותר.
    נעזרתי בהם גם כדי לאסוף טיעונים של מערכת התיחרוד (זה המונח העברי למפעל של הפיכת חילונים לחרדים).
    האתרים המקורות אשר נעזרתי בהם רק פעם אחת או פעמיים מצויינים ליד התשובות.

    אתרים
    • הויכוח הפילוסופי בשאלת קיומו של אלוהים מאת רן שלום: http://atheism.org.il/article1.htm
    • דע מה שתענה כאפיקורס מאת יוסי גורביץ': http://www.hofesh.org.il/religion_me.../madrich1.html
    • ברטראנד ראסל: מדוע אינני נוצרי: http://atheism.org.il/russell.htm
    • הרצאה של ריצ'ארד דוקינס http://atheism.org.il/dawkins.htm וראיון איתו http://atheism.org.il/dawkins2.htm
    • הספר "ציידי הנפשות" מאת פרופסור דן מלר ודוקטור צופיה מלר.
    • הפניות אשר רלוונטיות רק לטענה בודדת מופיעות ליד אותה טענה.
    • "העגלה המלאה" - מאמר של ליאורה שגב ב- "עיתון חופשי" של אגודת "עם חופשי", גליון 2.
    • התשובות המדעיות: http://www.hofesh.org.il/yated/q_and_a.html
    • אתרים אשר רלוונטיים רק לתשובה אחת או שתים מופיעים ליד התשובה.

    ספרי מדע פופולרי
    בשנים האחרונות יצאו כמה ספרים שתענוג לקרוא ואשר מסבירים בלשון פשוטה את עיקרי התיאוריות האלו גם לחסרי רקע מדעי.

    ספרים העוסקים בפיסיקה ואסטרונומיה
    • "חורים שחורים וננסים לבנים – פרקים באסטרונומיה מודרנית" מאת מאת דרור שדה, הוצאת האוניברסיטה המשודרת.
    • "פיסיקה – תורות ומושגים" מאת יואב בן דב, הוצאת האוניברסיטה המשודרת.
    • "מילדות לבגרות בשביל החלב" מאת טימותי פריס (Timothy Ferris). כמה מהפרקים בספר נוגעים בקונפליקט בין דת ומדע: הפרק החמישי עוסק בגליליאו והפרק השלושה עשר עוסק בגילו של כדור הארץ ובדארווין. בעמודים 86-91 מתואר המאבק בין גליליאו לכנסיה ובעמודים 218-219 מתואר ויכוח עסיסי בין איש דת לידיד של דארווין.

    ספרים העוסקים בביולוגיה ואבולוציה
    • "הגן האנוכי" מאת ריצ'ארד דוקינס.
    • "השען העיוור" מאת ריצ'ארד דוקינס.
    • "אבולוציה – מדארווין ועד ה- DNA" מאת דן גראור, הוצאת האוניברסיטה המשודרת.
    • "התפתחות ותורשה – פרקי יסוד" מאת ישעיהו לייבוביץ בהוצאת האוניברסיטה המשודרת.
    • "בוהן הפנדה" מאת סטיבן ג'יי גולד, איך מתפתחות בחיות תכונות אשר נראות לכאורה מוזרות.
    • "הלוגיקה של החי – תולדות האבולוציה" מאת פרנסואה ז'קוב (חתן פרס נובל) על ההיסטוריה של מדע האבולוציה.
    • "טווסים, אלטרואיזם ועקרון ההכבדה" מאת אמוץ זהבי.

    ספר העוסק במוסר
    • "מבוא לתורת המוסר" מאת נעמי כשר, הוצאת האוניברסיטה המשודרת.


    יש שני דברים שהם אינסופיים
    היקום והטמטום האנושי, ובקשר ליקום אני עדיין לא בטוח.

  2. קישורים ממומנים

  3. #2
    מורחקים
    שם פרטי
    ישראל
    תאריך הצטרפות
    12/2010
    הודעות
    4,725
    לייקים
    644
    נקודות
    558
    פוסטים בבלוג
    3
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי crazyseducer צפיה בהודעה
    מעמד האשה ביהדות
    הטענה:
    • בתשובה לשאלה "מה עם מעמד האישה ביהדות?" כתוב בחוברת ההדרכה להחזרה בתשובה שיש לענות בקול רך, לשבח את השואל ולומר שזה לא המעמד של האשה שונה, אלא התפקיד שלה.
    • טריק אחר הוא להפוך את היוצרות: טוענים שהאשה נעלה על הגבר, ומכאן ממשיכים לאן שרוצים. (למשל: "ולכן יש לה פחות מצוות" או "ולכן היא צריכה ללמוד פחות")
    תמצית התשובה:
    הסטת נושא. גם המעמד שונה וגם התפקיד, ושהפירסומאי המטיף לא יעביר לך נושא. הסטת תשומת הלב להבדלי התפקיד השונה נועדה להסוות את הבדלי המעמד. הדתי מברך כל יום "ברוך שלא עשני אשה" והדתיה מברכת "ברוך שעשני כרצונו". הבדלי התפקיד קשורים בהבדלי מעמד.
    תקציר התשובה:
    • פסולה. נשים פסולות לעדות ביהדות, כי אינן נחשבות למהימנות. זה לא עניין של תפקיד אלא של מעמד. זה גם בגלל שהן נעלות כל כך, עד שאי אפשר לסמוך על עדותן.
    • ירושה. אם יש לאדם בנים ובנות, והאדם נפטר, אז הבנים מתחלקים בירושה והבנות לא. הן פשוט נעלות מדי בשביל לקבל משהו.
    • אמינות. אשה איננה מוסמכת לאשר ביעור חמץ, כי אין סומכים עליה שהיא לא העלימה עין מהחמץ. היא נעלה מכדי להאמין לה.
    • תורה. אין ללמד את האשה תורה. מי שמלמד את ביתו תורה נחשב כאילו לימד אותה דברים תפלים. היא נעלה מדי בשביל התורה.
    עוד על מעמד האשה:
    • שוביניזם ברוח ישראל סבא מאת ישי שמש: http://www.hofesh.org.il/gamzo/shoovinism.html
    • מעמד האשה בהלכה היהודית, מאת צופיה מלר
    http://www.hofesh.org.il/articles/woman/woman.html
    מעט חומר למחשבה: http://www.hofesh.org.il/papers/think_and_act.html
    לזכור ולהגיד: אני מרגיש שאתה מנסה למרוח אותי. למה אישה פסולה לעדות?
    זה פשוט מוציא אותי מהכלים;
    אין ספק בדבר שההסתה למען הדת, וממש אותו הדבר גם כנגדה, נעשית בכלים לא אתיים, מפוקפקים ומעוותים בעליל.
    למשל החוברת שאתה מציג אותה כעונה תשובות לשאלות מסויימות על היהדות, אין ספק שאם יש כזו חוברת או אם מישהו טען כאלו טענות זהו עיוות במלוא מובן המילה, הסחת דעת והסתה לא הגונה.
    אבל יותר לא הגון הוא להביא את אותה החוברת ולהציג אותה כמייצגת נאמנה את הדת, ושכביכול כך היא הדת: מעוותת, משקרת, ומסיטה את הנושא; כביכול ואין בנמצא תשובות אמיתיות וכנות לשאלות שאתה מעלה כאן.

    במיוחד מכעיס אותי הנושא של מעמד האשה ביהדות, ודווקא משום שהנושא ה'חם' ביותר מבחינת מוסריות התורה הוא מעמד האשה. איזה 'הוגה דעות' המחשיב את עצמו לא חיווה את דעתו עדיין בנושא, וכמעט כל אשה מלומדת החושבת את עצמה פמיניסטית כבר כתבה מאמר או שניים על הנושא. מדהים לראות את הבורות שמגלים אנשים כאלו תוך מאמציהם בנבירה אחרי טקסטים בלתי נהירים להם, בכדי לשלות מהם פנינים המתאימים לתפיסתם את היהדות או את חכמי התלמוד.
    על מעמד האשה בתורה לעומת העמים העתיקים עד העת החדשה, אין צריך להכביר במלים, נעתיק כאן רק כמה משפטים:
    • "כידוע היה מצבה המשפטי של האשה בכל ארצות הקדם לרבות יון ורומא העתיקות, ירוד עד מאוד. ההבדל בין האשה החפשית כביכול לבין זו של השפחה שבוית המלחמה, במובן המשפטי, לא היה רב ביותר. ואולם לא כן בישראל. מתוך המסופר במקרא נראה כי האשה -הגברת תפסה כבר בימי האבות עמדה מיוחדת. כמעט בכל מקום במקרא, בו האשה העברית- הישראלית מופיעה על במת ההיסטוריה ואם גם על רקע אגדי או במעטה אגדי, היא מופיעה כאשה שוות זכויות לצדו של הגבר. לא רק האמהות - שרה, רבקה, רחל, ולאה,- אלא גם חנה, אם שמואל, מיכל אשת דוד, אביגיל אשת נבל הכרמלי ועוד הן בנות לויה לבעליהן, כאישיות בעלת דעה עצמית ובעלת כושר פעולה למופת (יעל הקינית). הן משפיעות לעיתים קרובות גם השפעה מכרעת על החלטות בעליהן, עומדות באומץ לצדם בעת הצורך, מעיזות להטיף להם מוסר (מיכל לדוד) או דורשות בתוקף מילוי דברים בהתאם לרצונם (שרה ואברהם) ועוד. ואין צורך לומר הנשים המנהיגות, כגון מרים דבורה הנביאה, איזבל, ואחרות.. ובהשואה למצב החוקי של האשה אצל העמים העתיקים בעולם העתיק, מצטיין חוק התורה בדרך כלל בשאיפתו להגן על זכויותה של האשה וככל האפשר מנסה הוא להוציאה משפל המדרגה בה היתה נתונה בארצות השכנות.. במקום זה יש להזכיר את שבוית המלחמה שהתורה מגינה על כבודה.. וזאת בתקופה שהשבויות היו הפקר בעיני העמים האחרים". (ד"ר שאול ברקלי, סיכום חוקי התורה, עמ' 89).
    - "כל שיטות המשפט העתיק נוהגות אי שוויון בין המינים, ועקבות אי שויון זה ניכרות בחברתנו עד היום הזה. להלכה, ובאורח עקרוני, יצא דוקא משפט התורה מן הכלל.. השוה הכתוב איש ואשה לכל דינים שבתורה.. בבריאת האיש וגם האשה בצלם אלהים ושם אדם נקרא על שניהם כאחד ניתו לראות בהן מעין חוק יסוד כל עוד לא נקבע דבר אחר", (השופט חיים כהן, זכויות אדם במקרא ובתלמוד, בהוצ' אוניב' משודרת עמ' 61).
    • מעניין כי גם הארכיאולוגיה מספרת לנו: "חותמות אלו הם עדות חשובה למעמדה הנכבד של האשה העבריה ולזכותה לחתום על חוזים" (אנצ"מ ערך חותם).
    ומה היה מעמד האשה בעיני חכמינו? את התשובה כולם יודעים, שהרי כל אחד קרא בעיתונות לפחות מאמר או שניים מאת נשות 'קולך', וכל איש בעל תואר אקדמי קיבל בדואר גם תמצית מן הדיונים בכנס העולמי שנערך על ידיהם מדי זמן. וגם מי שלא נחשף לחומר הזה, המתאים בערך לכתה א', הרי נחשף למאמרים של פמיניסטיות עצמאיות, היכולות להתעלות לפעמים בנושא הזה לרמה של כתה ב', במקרה וקראו היטב את הטקסט.
    כולנו יודעים שחכמים תקנו את הברכה המשפילה "שלא עשני אשה", שהם קבעו "אל תרבה שיחה עם האשה", וכמובן אמרו משפטי גנות שונים על טבעם של הנשים (פטפטניות!). והמשכילים שבינינו יודעים לצטט גם משפטים משפילים מן השותי"ם, ראשונים ואחרונים, והרי כתב האישום מוכן וברור לכל.
    אם במקום לחטט בטקסטים שאין להם הבנה בהם, היו הולכים עסקנים ועסקניות נמוכים אלו לראות מה הוא באמת מעמד האשה אצל שומרי המצוות, הרי היו מגלים את האמת, שמעמדה במציאות הוא מכובד ונעלה, לא פחות מאשר בחברה החילונית, ואפילו הרבה יותר. גבר מדקדק בהלכה אינו מעיז לדבר עם אשה זרה, כלום יש כבוד גדול מזה לאשתו? מה היא המשמעות של מציאת משפטים שנאמרו בימי קדם, כאשר באמת מעמד האשה היה נחות.
    וכלום יכול אדם להכחיש את ההיסטוריה, שרוב הנשים בימי קדם לא ידעו קרא וכתוב, לא הכירו את העולם, ועסקו בעבודות הבית ובגידול ילדים בלבד. כמובן אין המדובר על נשות המלכים או על יוצאות דופן אחרות, אך את המציאות שהיתה בשטח כולנו יודעים, במצב כזה אין פלא שנאמרו הכללות שונות גם מפי חכמי ישראל, שהרי היו אלו נכונות לגמרי.
    אם נסתכל על הכבוד שרחשו חכמים לאשה בהוראות המעשיות, הרי לשוא נחפש דוגמתו בעמים אחרים. הרמב"ם כותב: "ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו ואוהבה כגופו, ואם יש לו ממון מרבה בטובתה כפי הממון, ולא יטיל עליה אימה יתירה ויהיה דיבורו עמה בנחת ולא יהיה עצב ולא רוגז", (הלכות אישות פרק טו' הלכה יט'). ואפילו הגזען האנטישמי ניטשה כותב: "בדרך בה היהודים מכבדים את אבותיהם ואת ילדיהם, בבינה הטמונה בחיי ונימוסי הנישואין שלהם מצטיינים הם על כל בני אירופה". (ניטשה, דמדומי שחר, סעיף 205).
    מרבים לדבר בימינו על שוויון, אך כלום ייתכן שויון אמיתי בין המינים? האמנם יכולה אשה להרות וללדת, להניק ולגדל, לבשל ולכבס, וגם לנהוג כלפי חוץ כאילו היא גבר? וכי אין אנו יודעים את האמת שישנם הבדלים מכריעים ומשמעותיים בין הגבר לבין האשה, הבדלים המחייבים אורח חיים אחר. השוויון האמיתי הוא הענקת יכולת ביטוי ותרומה לכל אחד בתחום בו הוא יכול לתרום, ולפיכך שוויון אמיתי חייב להוביל להבדלים ולחלוקה. לעומת זאת דרישות וציפיות שוות מאנשים בעלי טבע שונה היא בהחלט אפליה, (האם בשם השוויון עלינו לטעון כי הנשים אינם פטפטניות?).
    גידול הילדים על ידי האשה אינו רק נתון ביולוגי, אלא טבוע עמוק בנפשה, ילד אינו יכול לגדול בלי אמא, ואפילו אצל בעלי החיים. תכונה זו מונעת ממנה להיות בשוק העבודה בצורה בה הגבר נמצא בו. מובן שאין מניעה עקרונית בעבודתה של האשה, והאשה האידיאלית מתוארת בפרק 'אשת חיל' כאשה שהיא עושה בחפץ כפיה, עושה סדינים ומוכרת, היא כאניות סוחר ומביאה לחמה ממרחק, זוממת שדה וקונה אותו, מפרי כפיה נוטעת כרם, חוגרת מתניה ושולחת ידיה בכישור.
    אין זה מקרה שישנם מקצועות נשיים ומקצועות גבריים, ישנה נטיה נשית או גברית למקצועות, אין צורך להזכיר מקצועות הדורשים כח פיזי כמו סבלים או חיילים קרביים, לא מצאנו גם אשה אינסטלטורית, כמו שכמעט לא מצאנו גבר בתפקיד עובדת סוציאלית או אחות. המקרים הקיצוניים האלו מלמדים אותנו על המקרים שאינם קיצוניים. אנו למדים כי יש הבדל יסודי בתכונות בין איש לאשה, וההבדל הזה מתבטא וצריך להתבטא בצורת חיים.
    • "לדעתה של הפסיכולוגית ג'רי לוי גורם השימוש של הבנות בהמיספירה השמאלית לעיבוד מילולי ולעיבוד מרחבי לתופעה של הפרעה כאשר שימוש במלים לפתרון בעיה מרחבית יוצר ומעורר תגובות איטיות ומוטעות או אף חוסר יכולת לפתור את הבעיה.. ההתמחות של כל המיספירה בתפקודים מסויימים גורמת לביצוע יעיל יותר, "התמחות ההמיספירה של הזכרים בתפקודים חזותיים תורמת לעליונותם בביצוע תפקידים חזותיים מרחביים", הסיק אחד החוקרים שבחן את ההבדלים בין שני בני המינים בכושרם למקם אובייקטים במרחב.. לאור המידע המצוי כיום נראה לי שלהוסיף ולהתכחש לעצם קיום הבדלים מוחיים בין מיניים הוא להיות לא מציאותי", (המוח, ד"ר ריצ'רד מ. רסטק, הוצ' מסדה עמ' 176).
    • כיום יוצרת מתכונת הלימודים המעורבת אפליה כלפי הבנות מכיון שהיא מותאמת לביצועיהם של הבנים, וממילא נותנת להם עדיפות מראש בכל המטלות והבחינות, (שם, עמ' 180).
    • "לגבר יש כושר לעשות מאמצים גדולים חד פעמיים, ולאשה יש כושר לבצע שורה של פעולות קטנות ומונוטוניות", (אנצ"ע ערך אשה).

    החברה המודרנית לא רק שאיננה מאפשרת לאשה לחיות כפי צורתה הטבעית, כשהיא עושה זאת על ידי יצירת תחרות וציפיות שוות מן הגבר והאשה, אין שאיפות של גבר ושאיפות של אשה, השאיפות שוות. החברה מצפה משניהם להישגים שוים ומקבילים. התקשורת ויוצרי התרבות משתפים פעולה עם השקפה ברורה זו ובעצם כופים בזאת על האשה לשחק את משחק ה'כמו גבר'.
    כאשר אשה מוכרחה בלחץ החברה, אם היא מעוניינת להיחשב כנורמלית בחברתה, לפתח קריירה משלה, לשרת בצבא, ללמוד מקצוע מקביל בדיוק לכל שאר בעלי המקצועות בחברה, היא נאלצת לזנוח את טבעה הראשוני. היא נאלצת להגביל את עצמה מלחיות חיי משפחה נורמלים, היא מתחתנת לא לפני גיל שלשים, מכיון שעול המשפחה סותר את עשיית הקריירה בצורתה המקובלת. גם כשהיא מתחתנת אינה מסוגלת להשתלט על יותר מילד אחד בצורת חיים זו. האשה מטבעה זקוקה לבעל כבר בגיל העשרים, ובכך שהחברה כופה עליה לדחות את נישואיה נגרם לה נזק בל ישוער, היא מגיעה לחיי הנשואין מותשת נפשית, לא פלא שקרוב למחצית מהנשואין בצבור המודרני נדונים לגרושין. גם ילדיה יקבלו אמא זקנה שהתלהבות הנעורים כבר הרחק מאחוריה. כאמור אף אחד לא שואל את האשה כיצד ברצונה לחיות את חייה, ואם היא תנהג בצורה אחרת היא תיתפס בצבור כ'משתייכת לחברה בה אין שוויון בין גברים לנשים'".
    כאשר ההלכה היהודית מטמיעה באשה את העובדה שהיא שונה ולכן תפקידיה שונים, היא עושה לה את הטובה הגדולה ביותר. היא מאפשרת לה לחוש מסופקת ותורמת גם כאשר היא משקיעה שנים מחייה אך ורק בבית ובמשפחה, היא מאפשרת לה לחוש בעלת ערך גם אם אינה מהווה אובייקט לגירוי של גברים זרים, ובכך היא מעניקה לה את הכבוד והשוויון האמיתי - היכולת לשמוח ולהיות מרוצה במה שיש לה.
    היטפלות לנושאים הלכתיים כדוגמת ברכת שלא עשני אשה מסיטה את הענין מן העיקר אל הטפל, מה שלא תהיה משמעות ברכה זו, אין היא משפיעה על יחס האדם שומר המצוות לאשתו. גם אם נניח שישנם אנשים מושחתים המנצלים אותה בכדי להרגיש עליונות על האשה, אנשים אלו היו מוצאים להם ציטוט אחר לולי ברכה זו, ואין היא הגורמת לכך. לגופו של ענין, ברכה מסוג זה אינה באה רק על נסים ונפלאות, אלא על כל בחינה של הטבה, אדם שנפטר אביו מברך "ברוך הטוב והמטיב" משום שהוא זוכה בירושה, ואדם שבנו נעשה בר מצוה מברך "ברוך שפטרני מענשו של זה" משום שכעת אינו אחראי גמור לחינוכו. אין זו ציניות, אלא גישה הלכתית ש"חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה", על כל דבר שקיבל מאת האל חייב הוא להודות ולברך, האמת ניתנת להיאמר שרוב הגברים באמת לא היו רוצים להיות אשה, ועל האמת הפשוטה הזו הם חייבים לברך. עיקר הכוונה בברכה זו הוא כמובן מבחינה דתית, מכיון שהגבר חייב ביותר מצוות הוא מברך על אפשרות זו.
    המשפט "אל תרבה שיחה עם האשה" תלוי בהקשרו, כיוצא בו נאמר "ולא ירבה לשתות מים" (רמב"ם,הלכות דעות ד ב), האם הכוונה לצום מתמשך? הכל לפי ענינו, לא ירבה שיחה עם האשה יותר מדי, לפי הרבה מפרשים המדובר באשתו בשעה שהיא נדה, שמא מתוך שיחה יימשך אליה ויעבור על ההלכה. ולגופו של ענין לא ראינו אף אדם ירא שמים שאינו מדבר עם אשתו די צרכה, ולכן המדובר בשאלה של פרשנות, ולא ביחס מזלזל לאשה.

    אני מקווה שלהבא לפני שאתה מביא כל מיני ציטוטים, מקורות שאלות ותמיהות תבדוק זאת קודם; כך שהטענות יתאימו לפחות לכיתה ג'...

  4. #3
    משתמש ותיק האוואטר של S.P.Q.R
    תאריך הצטרפות
    08/2010
    גיל
    31
    הודעות
    5,816
    לייקים
    990
    נקודות
    405
    פוסטים בבלוג
    4
    משפט מחץ
    אני לא נוסע מהר, אני טס נמוך!
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    "מרבים לדבר בימינו על שוויון, אך כלום ייתכן שויון אמיתי בין המינים? האמנם יכולה אשה להרות וללדת, להניק ולגדל, לבשל ולכבס, וגם לנהוג כלפי חוץ כאילו היא גבר? וכי אין אנו יודעים את האמת שישנם הבדלים מכריעים ומשמעותיים בין הגבר לבין האשה, הבדלים המחייבים אורח חיים אחר."

    זה לא אתה תחליט, לך ולא לאף רב אין את הסמכות.

    "על מעמד האשה בתורה לעומת העמים העתיקים עד העת החדשה, אין צריך להכביר במלים, נעתיק כאן רק כמה משפטים"


    אנחנו לא במאה ה-10 לפניי הספירה, אנחנו במאה ה-21 ולא אתה ולא איזה רב תקבע איך אישה תחיה, למה היא מסוגלת או לא מסוגלת. סבבה מותק?
    נערך לאחרונה על ידי S.P.Q.R; 14-01-2011 בשעה 15:02.


    One Shot - One Kill


  5. #4
    מורחקים
    שם פרטי
    ישראל
    תאריך הצטרפות
    12/2010
    הודעות
    4,725
    לייקים
    644
    נקודות
    558
    פוסטים בבלוג
    3
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי S.P.Q.R צפיה בהודעה
    "מרבים לדבר בימינו על שוויון, אך כלום ייתכן שויון אמיתי בין המינים? האמנם יכולה אשה להרות וללדת, להניק ולגדל, לבשל ולכבס, וגם לנהוג כלפי חוץ כאילו היא גבר? וכי אין אנו יודעים את האמת שישנם הבדלים מכריעים ומשמעותיים בין הגבר לבין האשה, הבדלים המחייבים אורח חיים אחר."

    זה לא אתה תחליט, לך ולא לאף רב אין את הסמכות.

    "על מעמד האשה בתורה לעומת העמים העתיקים עד העת החדשה, אין צריך להכביר במלים, נעתיק כאן רק כמה משפטים"


    אנחנו לא במאה ה-10 לפניי הספירה, אנחנו במאה ה-21 ולא אתה ולא איזה רב תקבע איך אישה תחיה, למה היא מסוגלת או לא מסוגלת. סבבה מותק?
    גש ללמוד הבנת הנקרא.
    בסה"כ טענתי שאפילו במאה ה-10 לפנה"ס היה מעמד האשה ביהדות מעולה מאצל עמים אחרים.
    אף אחד לא החליט; יש הבדל, חבובי, בין החלטה לטענה.
    ו- ההתכחשות למציאות בשם הנאורות והשוויון מודגמת היטב בתגובה שלך.
    ובפעם הבאה אם אין לך מה לענות - פשוט אל תענה, כמה פשוט וקל, אה?!
    מה ביקשתי בסך הכל? כיתה ג'!!! מה, גם זה אי אפשר?!? תתעלו קצת!!!
    נערך לאחרונה על ידי ישראל; 14-01-2011 בשעה 15:22.

+ תגובה לנושא


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 21:36.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,449,538 | הודעות: 8,150,120 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect