בס"ד
תפילה צריכה כוונה,תפילה בלי כוונה זה לא נחשב לתפילה,ולא יוצאים ידי חובה.אם מתפללים ולא מכוונים אז צריך לחזור ולהתפלל שוב עם כוונות אבל היום אין חיוב לחזור מפני חשש ששוב ישכחו לכוון וזה יהיה ברכה לבטלה.
לכתחילה יש לכוון בכל התפילה אבל למי שקשה לכוון בכל התפילה יכוון רק בברכת האבות ובמודים ולמי שגם זה קשה יכוון רק בברכת האבות
איך מכוונים?
קוראים את המילה מהברכה בשפתיים,וקוראים בלב את הכוונה וכו'...
ברכת האבות
חובה לכוון בברכת האבות ומי שלא מכוון לא יוצא ידי חובת תפילה!
ברוך אתה - מקור הברכה
ה' - אדון הכל היה הווה ויהיה
אלוקינו - תקיף בעל היכולת ובעל הכוחות כולם
ואלוקי אבותינו - שהשגיח לאבותינו ובחר בהם לחלקו
אלוקי אברהם - שכרת ברית עם אברהם אבינו
אלוקי יצחק - וכרת ברית עם יצחק אבינו
ואלוקי יעקב - וכרת ברית עם יעקב אבינו
האל הגדול - במידת החסד
הגיבור - במעשי גבורותיו(במידת הדין)
והנורא - במעשי נוראותיו ונפלאותיו (מידת התפארת)
אל עליון נעלה מעל הכל
גומל חסדים טובים,
קונה הכל - בורא הכל,בכל יום מחדש
וזוכר חסדי אבות - זוכר לנו ולטובתנו החסדים שעשו אבותינו
ומביא - בזכותם
גואל - משיח
לבני בניהם למען שמו - בעבור שתתגלה מידת חסדו
באהבה - בזכות אהבתו אותם
מלך עוזר - לעמו ישראל
ומושיע - אותנו בכל דור ודור
ומגן - עלינו
ברוך - מקור הברכה
אתה
ה' - אדון הכל היה הווה ויהיה
מגן אברהם - ובזכותו אתה מגן עלינו
ברכת הודאה
מודים אנחנו לך שאתה הוא
ה' - אדון הכל היה הווה ויהיה
אלוהינו - תקיף בעל היכולת ובעל הכוחות כולם
ואלוקי אבותינו לעולם ועד,
צורנו צור - חוזק
חיינו ומגן ישענו -המושיענו
אתה הוא,
לדור ודור נודה לך -על הטובות
ונספר תהלתך,
על חיינו - קיומנו בכל רגע
המסורים - הנתונים
בידך,
ועל נשמותינו - שאתה מחזירן לנו
הפקודות לך - המופקדות בידך בעת השֵׁנָה
ועל נסיך - הגלויים
שבכל יום עמנו,
ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת, - ונודה לך
ערב ובוקר וצהרים .
הטוב כי לא כלו - פסקו לעולם
רחמיך,
המרחם כי לא תמו - פסקו לעולם
חסדיך,
כי - מאז ו...
מעולם קוינו לך.
ועל כולם - כל הניסים והטובות
יתברך ויתרומם ויתנשא - בפי כל הבריות
תמיד,שמך מלכנו לעולם ועד,
וכל החיים - כולם
יודוך סלה - לנצח
ויהללו ויברכו את שמך הגדול
באמת - בכוונת הלב
לעולם - לנצח
כי טוב -הוא שמך(הנהגתך ומידתך)
האל ישועתנו ועזרתנו
סלה - תמיד
האל הטוב.
ברוך - מקור הברכה
אתה
ה' - אדון הכל היה הווה ויהיה
הטוב שמך ולך
נאה - ראוי ונכון
להודות.
*בהתחלה יקח לכם הרבה זמן לכוון וכנראה שתיצטרכו דף כידי לכוון אבל אחרי כמה פעמים כבר תידעו את הכוונות בע"פ ויקח לכם יותר מהר.
*חלק מהכוונות לקחתי מיחיאל בפורום אחר.
בהצלחה![]()



ציטוט ההודעה