איזה תרגילים עשיתם ו/או אתם מכירים במהלך הטיפול, כאלו שמעלים עניין ודרכם אפשר להגיע לתובנות.
לדוגמא זכור לי תרגיל שממלאים כד בחול ויש בו חור, שזו מטאפורה למשהו מסויים.
תרגילים כאלו.
אשמח לשמוע מנסיונכם.
איזה תרגילים עשיתם ו/או אתם מכירים במהלך הטיפול, כאלו שמעלים עניין ודרכם אפשר להגיע לתובנות.
לדוגמא זכור לי תרגיל שממלאים כד בחול ויש בו חור, שזו מטאפורה למשהו מסויים.
תרגילים כאלו.
אשמח לשמוע מנסיונכם.
|
|
תרגילים מהסוג שציינת לא חסרים כלל ורובם גם לא באו מתוך עולם הקאוצ'ינג אלא ליקטו אותם מקצוות, תחומים ואנשים שונים מכל העולם.
אם תשים לב לרוב התרגילים מהסוג הזה, כנראה שתגלה שאין להם שום מטרה ספציפית אלא רעיון שכל מאומן מגלה בעצמו או כל קאוצ'ר מכוון את המאומן אליו.
אני עומד לספק לך כמה סרטונים, אבל לפני זה תשמע על התרגיל הבא (תשתדל רק להבין את הרעיון, לא מוכרחים לבצע):
אדם אחד רצה להשיג מטרה מאוד מאוד גדולה וקשה להשגה.
הוא שאל את המורה שלו:
"מורי, מה עלי לעשות?"
"מצא אבן קטנה, תחפש עץ רענן, תפוס ממנו מרחק של עשרים מטרים ונסה לפגוע בגזע עם האבן" השיב לו המורה.
אותו אדם לא הבין כיצד התרגיל הזה קשור למטרה שהוא רוצה להשיג אך הוא ידע שהמורה שלו חכם מאוד ולכן הקשיב לו ונתן לזה צ'אנס.
לאחר שאותו בחור ניסה לזרוק את האבן לעבר העץ וגילה שזה ממש לא פשוט לפגוע בגזע ממרחק של עשרים מטרים (לאחר עשרה ניסיונות), הוא חזר מדוכא למורה שלו ורוטן:
"מורי החכם, ניסיתי לזרוק עשר פעמים את האבן ולפגוע בגזע ולא הצלחתי, אם זה לא מספיק מתסכל, אני גם ממש לא מבין מהו הרעיון של התרגיל המטופש הזה וכיצד אני הולך להשיג בעזרתו את המטרה שלי?!".
"אתה תבין בבוא הזמן" השיב לו המורה חיוך.
"אבל אין לי זמן!"
"אז לי אין פתרון בשבילך" השיב לו המורה בנחת.
"טוב, טוב, בסדר.. מה עכשיו?"
"אם לא הצלחת לפגוע בעץ מעשרים מטרים, חזור אליו והפעם תנסה לפגוע בעץ ממרחק של חצי מטר" ענה המורה.
"מה?!?! אבל חצי מטר זה כלום, אני פוגע בעץ על בטוח!" הכריז הבחור.
"אם אתה כלכך בטוח בזה לך ועשה זאת" השיב לו המורה.
התלמיד שב אל העץ ופגע בו עם האבן, ממרחק של חצי מטר.
חזר מבולבל אל המורה שלו ואמר "פגעתי! מה עכשיו?"
השיב לו המורה "כעת, חזור לעץ שוב פעם ותנסה לפגוע בו ממרחק של מטר אחד, בוא ונראה אם אתה מסוגל..".
התלמיד שב אל העץ ופגע בו ממרחק של מטר אחד, כמובן, זה היה קל מאוד.
"מה עכשיו?" שאל את המורה שלו.
"תנסה לפגוע בעץ ממרחק מטר וחצי"
"ומה אז?"
"אם תצליח, תנסה לפגוע בעץ ממרחק שני מטרים"
"ומה אז?"
"משלושה"
"ולאחר מכן?"
"מארבעה"
"ולאחרי זה?"
"מחמישה"
"ומה לבסוף?"
"מעשרים.."
באמונה שהוא הבין את העיקרון, חזר הבחור אל העץ והתאמן במשך שעה שלמה, בכל פעם שפגע בעץ התרחק ממנו עוד טיפה, עד שהצליח לבסוף לפגוע בעץ ממרחק של עשרים מטרים! ובכך הצליח לעמוד במשימה ולסיים את התרגיל.
חוזר למורה שלו מאושר "מורי, מורי! הצלחתי!"
"כל הכבוד" השיב לו המורה בנחת.
"אבל אני לא מבין עדיין כיצד התרגיל הזה יעזור לי להשיג את מטרתי?!"
"בתרגיל זה, לאחר שהאסימון נפל לך, ביצעת למעשה את 'חוק התהליך' " הסביר לו המורה.
"אוקי, אך מה הקשר להשגת מטרתי?".
"כעת, תשתמש בחוק הזה בשביל להשיג את מטרתך" חייך אליו המורה.
"תודה רבה לך מורי" השיב התלמיד במתיקות ועצב, שמח שהבין את העיקרון אך יחד עם זאת עצוב על כך שאין קיצורי דרך בחיים.
*קרדיט לספר "חוקי הרוח" של דן מילמן, אשר משם שאוב הרעיון.
ועכשיו לתרגילים/מטפורות:
מי יותר גדול ממי? (אפשר להתייחס לזה כמטפורה ל: "מי יותר טוב, אני או אתה?").
לאן מועדות פניך? ואיזה כיוון תפסת בחייך?
האם יש למחשבותינו כוח?
האם הזמן הוא אמיתי?
כמובן שזה קמצוץ, מקווה לעדכן בהמשך ולספק עוד סרטונים, אתם מוזמנים לעשות זאת גם אתם.
אגב, פוסט לעניין.
נערך לאחרונה על ידי XsonicX; 14-03-2012 בשעה 19:04.
אהבתי מאד את המשל בסיפור..
לא יודע מאיפה הוא לקוח, אבל נכונות מעשית קיימת בו.
אז לבסוף, אני הוא V (וי) - ומי אתה?