שלום וברוכים הבאים למדריך Warcraft 3.
המדריך הפעם יעסוק בגזע "האנושי", לא אחר מ אשר הHuman.
המדריך מבוסס בעקרו על מדריך האסטרטגיה הרשמ
ו
אשמח לקבל הערות, שיפורים או הצעות בקשר לאיך לשפר את המדריך בעתיד.
נפתח בהקדמה קצרה...
האנשים הינו אחד משני הזגעים שאותם פגשנו במשחק הקודם.
גזע האנשים במשחק מהווה איסוף של שלושה גזעים, שדונים, גמדים והאנשים.
האנשים מצטיינים בהתקפות על בניינים, כוללים שניים מהקוסמים החזקים ביותר במשחק
ולזכותם מספר אפשרויות אקסטה יחודיות להם.
Militia
האפשרות הזאת תאפשר לשחקן להפוך את כל עובדיו למיני-חיילים לתקופת זמן קצובה
וזאת על ידי הגברת כח הלחימה שלהם ושידרוג ההגנה. עובדים במצב MILITIA לא יכולים לעבוד.
בניה קבוצתית
באפשרות האנשים להקציב יותר מעובד אחד לבניין, וקח להאיץ את העבודה.
אפשרות זאת גורמת לשחקן לאבד מאט מכספו עם כל עובד נוסף.
שידרוג בניינים וקיבולת עץ
אצל האנשים, יש בניין נוסף הקראוי Lumbermill. הוא משומש כנקודת איסוף
של עץ (לצד הבניין המרכזי) ובו גם ניתן למצוא שיפורים אקסקלוסיביים
(כמעט כמו ברוטר) כגון המצויינים בכותרת.
ועוד...
- אנשים יכולים לשפר את הצריחים על מנת שיזהו יחידות בלתי נראות של האויב.
- לאנשים יש שני סוגי צריחי הגנה.
- אפשרות הDefend של החיילים יעילה מאוד נגד יחידות "טווח".
וליחידות!
גיבורים...
Pladin
הפלאדין הוא אחד משני גיבורים עם הסגולה ראשית של כח, ועקב קיומו של גיבור חזק
יותר בצבא האנשים (dwarf) - הפלאדין מקבל משמעות צדדית. קסמיו הם נקודתיים
ולכן מומלץ לשמור איתו מרחק.
הקסמים שלו כוללים את:
HOLY LIGHT
מרפה 200/400/600 חיים לחברי צבאו או בני בריתו, או מוריד 100/200/300 חיים
מהאל-מתים. ברמה השלישית הכישוף מהווה את אחד הכישופים החזקים ביותר שיש
כיוון שאפשר להטילו על גיבור מאותו צד וכמעט להחיותו מחדש.
Devotion Aura
הקסם הזה מוסיף נקודות הגנה ליחידות שלך או של בני בריתך.
הוא מומלץ לשימוש במיוחד בקרוב מאסיביים כיוון שאז הוא עוזר ליותר יחידות. מוסיף 1, 2 או 3 נקודות הגנה, בהתאם לרמה.
Devine Shield
היכולת הזאת, אשר תהפוך את הגיבור לבלתי פגיע ל10/20/30 שניות בהתאם לרמה
נועדה לשימוש בעיקר בשביל לסגת מקרבות בהם הגיבור על סף מוות, ועל כך יעידו
זמני הטעינה הגבוהים של היכולת. כאשר במצב הזה, הגיבור אינו יכול להפגע בשום דרך
אך גם לא יוכל להיות מטרתם של קסמים, יעילים ומזיקים כאחד.
Resurrection
הקסם הבא, אחד החזקים במשחק, נועד לשימוש בקרבות שבם אבדת כמות מכובדת של חיילים.
הקסם יחזיר לחיים 6 יחידות שלך, או של בן הברית, שגופותיהן נמצאות בשטח.
בשביל להנות ממלוא עוצמת הקסם, מומלץ לשמור את הפלאדין מאחור לאורך רוב הקרב
וכאשר אבדתם מספיק יחידות, לעבודה...
הקסם יחזיר את היחידות החזקות ביותר, כך שאם אבדתם יותר מ6 יחידות, תקבלו
רק את הטוב ביותר בחזרה.
(שימו לב שהאל מתים יכולים לאסוף גופות עם הmeat wagon וכך גם להפוך את הגופות לשלדים בכדי
למנוע מכם להביא בהם שימוש לשם החזרה לחיים.)
Archmage
הArchmage הוא כנראה הגיבור בעל כוחות הקסם הכי מפותחים במשחק.
הוא חלש מבחינת כח והגנה, אבל הקסמים שלו מפצים על כך.
Water Element
לרוב נבחר כקסם ראשון של הARCHAMGE, מכמה סיבות.
יחידות הרגילים של האנשים, בTIER1 הינן חלשות, ולכן הוא יכול לספק כתוספת
מוצלחת מאוד, וכמו כן הוא יעיל מאוד נגד creeps מוקדם במשחק.
הוא לא עולה כלום חוץ מmana והוא גורם לנזק רחב (splash).
Brilliance Aura
עוד יכולת שימושית במיוחד לכמויות אנשים גדולות.
היכולת הזאת תעלה את קצב שיחזור הMANA אצל כל היחידות בסביבה.
ברמה שלישית, עם מספיק priests שירפאו, היחידות שלך יספגו נזק לאט מאוד, וכך
גם הגיבורים בסביבה יוכלו לעשות יותר נזק עם הקסמים שלהם. חשוב לציין ששתי
גיבורים עם אותו כישוף לא יכפילו את עוצמתו, ולכן מיותר לבחורו ליותר מגיבור אחד.
Blizzard
הסופה, אשר זכורה לרובינו מימי WC2 הרחוקים הינה נשק רב עוצמה כאשר בא לשימוש
באופן נכון.
הסופה גורמת למספר גלים של ברד ליפול על שטח מסוים, למספר שניות.
(זכרו שאם הגיבור זז/מכושף הקסם מפסיק)
כאשר מכוון על קבוצה גדולה של שחקני יריב, הנזק יכול להיות ענק.
כל גל גורם לכמות נזק מסויימת לכמות שטח מסוימת ומספר הגלים נקבע בהאתם.
הקסם הוא רב עוצמה גם נגד בניינים, אבל שימוש לא נכון יכול לגרום נזק לשחקן עצמו
כיוון שהסופה פוגעת ביריב בדיוק כמו שהיא פוגעת בשחקן.
(6 גלים, 30 נזק כל אחד
8 גלים, 40 נזק כל אחד
10 גלים, 50 נזק כל אחד - בהתאם. )
Mass Teleport
הטלפורט המאסיבי יכול להיות קסם חזק מאוד כאשר משתמשים בו נכון.
הטלפורט יעביר את הגיבור ועוד 24 יחידות שמסביבו לכל מקום במפה בו נמצאת
יחידה שלך/בן ברית.
פרק זמן של שיחזורו קצר יחסית, ולכן נהוג להשתמש בו בשביל מה שנהוג לכנות
Siege of the Steam tank.
מה שקורה במקרה הזה הוא שהשחקן בונה עשרות Steam Tank אשר מצטיינים בהתקפה נגד בניינים
הופך יחידה כלשהי לבלתי נראת עם הSorceress, שולח אותה לבסיס אויב ואז מבצע
טלפורט למקום ההוא. כיוון שהטנקים הם בעלי הגנה של בניינית, קשה מאוד לחסלם בדרכים הסטנדרטיות
לכן 10 טנקים כאלה בבסיס אויב לא מוגן כראוי יכולים לגמור את המשחק.
Mountain King
"מלך ההר", כפי שאפשר לתרגמו לעברית, הוא הגיבור הלוחם החזק ביותר אצל האנשים
ואחד הגיבורים הלוחמים החזקים במשחק.
כישוריו יעילים נגד קבוצות ונגד יחידות כאחד, ומומלץ מאוד כגיבור הראשון
לשם לחימה בcreeps.
Storm Bolt
נחשב בעיני רבים ככישור הראשון נגד יחידים וגיבורים.
הקסם הזה יגרום למלך ההר לזרוק גרזן לעבר קבוצת אנשים ולפגוע ו"לעכב" את היחידות בדרך.
אפשר להשתמש בו נגד גיבורים אחרים על מנת לעצור את זממיהם, או נגד יחידות
אוויר, במקרה ואתה דל בצלפים.
כמו כן, בגלל טווחו הגבוה, ניתן להשתמש בו על גיבורים נמלטים.
Thunder Clap
היכולת הבאה שימושית במיוחד נגד קבוצת אנשים. מלך ההר יכה את גרזנו באדמה
ויגרום נזק לכל היחידות הסובבות אותו, וכך גם יגרום להם להעתה זמנית.
מומלץ לשימוש כאשר הגיבור נמצא בתוך קבוצת שחקני יריב, וכאשר אתם עסוקים מדי
בדברים אחרים ואין לכם זמן לכוון את הקסם הקודם.
Bush
רבים מוצאים את הקסם הזה לא שימושי כמו שאר הקסמים.
הקסם הזה יתן למלך ההר סיכוי של 25/30/30 אחוז בהתאם, לגרום 25 נזק
ולשתק את היחידה לשני שניות. לרוב זה הכישור אותו משאירם לסוף, כאשר אין יותר על מה לבזבז
יחידות ניסיון.
Avatar
הקסם הזה, אשר הינו הקסם "האולטימטיבי" של מלך ההר, נותן למלך ההר בונוס זמני
של חיים הגנה והתקפה.
כמו כן הוא הופך לחסין לקסמים, לטובה או לרעה.
שימושיו ברורים מאליו, ונועדו לגרום הרבה נזק...
ולשאר היחידות..
Peasant
הpeasant, הלא הוא העובד הטיפוסי, יעשה את כל העבודה השחורה בשבילכם.
הוא יכרה זהב, יחטוב עצים וישפץ בניינים וכלים מכניים.
במקרה הצורך, הוא גם יכול להפוך לMILITIA וכך ניתן להשתמש בו למטרות הגנה
או תקיפה לפי הצורך.
(ידועה שיטה של MILITIA RUSH על מפות קטנות, בהם השחקן בונה TOWN HALL
ליד בסיס אויב, ומתחיל ליצור PEASANTS בשביל להפוכם לMILITIA.
Footman
הFOOTMAN הוא יחידת הרגלים הבסיסית של האנשים, וידועה במיוחד עקב היותה חלשה יחסית.
לFOOTMAN יש יכולת אשר ניתן ללמוד, אשר מספק לו הגנה משמעותית נגד התקפות
דקירה (piercing) (בדרך כלל רוב היחידות של יריה לטווח).
לרוב מומלץ לבנות הרבה כאלה בשביל עוצמה רצינית, וברגע שמגיעים לKNIGHTS
מומלץ לשכוח מהם לצמיטוט. (אלא אם כן היריב מתעקש להשתמש ביחידות "דוקרות".)
Rifleman
ה"רובאי" הוא יחידת ה"יורים לטווח" הבסיסית של האנשים.
עקב הגנתו החלשה, מומלץ להשאירו מאחורי קיר של יחידות אחרות, במיוחד לאור העובדה
שהוא גורם 150 אחוז נזק ליחידות עם הגנה כבדה, וכאשר הוא שודרג עם שידרוג ה long rifle
טווח הפגיעה שלו גבוהה ב20 (50 אחוז..).
יש לציין שהוא חזק יחסית ליחידת טווח ארוך.
Knight
האביר הוא יחידת הרגלים החזקה ביותר של האנשים, אבל ניתן לבנותו רק לקראת
השלבים המתקדמים ביותר (אחרי עדכון אחרון לטירה.)
יש לו כמות עצומה של הגנה, ולכן שימושיו העיקריים הם להרוג...
הוא פגיע מאוד מ"דקירות" (רוב יחידות טווח..).
Priest
הכומר הוא יחידת הקוסמים הראשונית אצל האנשים, ועל כך יעידו קסמיו היעילים.
ריפוי - מרפה 25 חיים עבור 5 נקודות MANA, ולרוב נמצא על AUTOCAST.
(בשביל AUTOCAST יש ללחוץ על האפשרות עם הכפתור הימני).
ניתן על ההתחלה, ובכל זאת מומלץ להשדרג אותו בשביל קיבולת MANA מוגברת.
מפיג קסם - הקסם הזה "מפיג" כל קסם בסביבתו, וכך גם כל יחידה שנוצרה עקב קסם וכדומה.
האפשרות הזאת מפיגה כל קסם, טוב כרע, ולכן חשוב להשתמש בו נכונה.
אש פנימית - הכישוף הזה מוסיף אחוזי התקפה ומעלה את רמת ההגנה של היחידות.
ניתן לשים אותו בAUTOCAST אבל אז מתבטל הAUTOCAST של הריפוי...
בגלל זמני התחדשות קצרים, כומר אחד יכול להטיל אש פנימית על 5 יחידות
תוך מספר שניות, לכן 2-4 עם אש פנימית על AUTOCAST יוסיפו בונוס לרוב הצבא.
Sorceress
הקוסמת מתמצאת בכשפים נגד היריה (בניגוד לכומר שקסמיו משפרים אותך)
והיא בעלת כמה מהקסמים החשובים ביותר בקרב.
איטיות - הכישוף הבסיסי הנותן לה את האפשרות להאט יחידות ב60 אחוז, ולהוריד את מהירות
ההתקפה שלהם ב25 אחוז. מומלץ לשים בAUTOCAST אלא אם כן אתם מתכננים להשתמש
בקסם הPOLYMORPH.
האלמות - הכישוף הזה, אשר לא משומם יותר מדי בקרב (רוב האנשים חפצים להפוך
יריבהם לחיות מחמד מעופפות, ואני לא יכול להאשים אותם).
בעזרת האלמות אפשר להציל גיבורים או חיילים על סף מוות, לחשוף את המפה, או
להנחות את הMASS TELEPORT של הARCHMAGE.
פולימורף (שינוי צורה) - הכישוף הפופולרי עוד מיימי Warcraft 2 מאפשר לשחקן
להפוך את היריה לכבשה עלובה למשך דקה שלמה. כבשה לא יכולה לתקוף, אבל נשארת עם אותה
כמות חיים והגנה. כבשים הן טעימות, לכן... כן, הבהרתי את עצמי..
Gyrocopter
ה"גירוקופטר" הוא יחידת האוויר הבסיסית של האנשים.
כעקרון תשתמשו בו בשביל לחקור את המפה, או כיחידה נגד יחידות אוויר.
יש לו אפשרות לראות יחידות בלתי נראות, לכן אפשר לבדוק מדי פעם אם לא
התיישב אצלכם איזה "צלון" בלתי נראה.
אח"כ ניתן לחקור בשבילו את אפשרות הפצצות, שמביאות לו פצצות עם התקפה של SIEGE
מה שהופכהו ליעיל נגד בסיסים בלי הגנה נגד אוויר.
Mortar Team
הגמדים האלה הם היחידה הרגילה נגד ביניינים, למרות שלאנשים יש שני יחידות נגד בניינים.
לMORTAR TEAM יש א) חוש הומור, ב) נשק עם אפקט רחב וג) אפשרות הFLARE
אשר מאפשרת לו לחשוף חלק במפה ל15 שניות. את האפשרות צריך "לחקור"
וכן MORTAR TEAM מקבלת אחד כזה.
Steam Tank
טנק העדים הוא ללא ספק יחידה מוזרה מאוד, בעלת שימוש אחד ויחיד - להרוס בניינים.
יש לו הגנה של בניין, ולכן קשה מאוד לגרום לו נזק, וניתן לתקניו במקביל.
כמה כאלה בבסיס אויב, והמשחק גמור.
Gryphon Rider
רוכב הגריפון הוא יחידת האוויר השניה של האנשים. הוא יכול לקבל את היכולת לפגוע
בכמה דברים במקביל, אבל קל להרוג אותו עם יחידות טווח.
כמה כאלה יכולים לאזן את הצבא, אבל אין טעם להגזים.
צריחים - 2 סוגים
לאנשים יש שני סוגי צריחים, אחד רגיל עם התקפת piercing, והשני בעל התקפה
שגורמת לsplash damage שגורמת לmass destruction. הצריח הזה לא יכול לתקוף יחידות אוויר.
טיפים אחרונים...
הטריק לבניית כמה בניינים ברצף: (מהמדריך הרשמי)
התחילו לבנות את הבניינים שאתם צריכים, כל פעם שהשלד של הבניין יופיע, זוזו הלאה
לבניין הבא. אח"כ קחו את העובד, לחצו על תיקון, החזיקו שיפט ולחצו על כל בניין
ובניין שאתם צריכים לסיים.
השתמשו בחוות לחסימה
בנו חוות כך שיחסמו גישה אליכם/צריחי ההגנה. חוות של האנשים מחזיקות רק 7 מקומות לאוכל
לכם אתם צריכים הרבה כאלה בין כה וכה...
בנו הרבה קוסמים - קוסמים הם חזקים, אל תחסכו בהם..
http://www.battle.net/war3/human/buildings.shtml
כשהייתי בכיתה ז׳ שיחקתי במשחק מלאקרדיט לי



קרדיט לי
ציטוט ההודעה

ספוילר: 



